אחת ההשלכות של תופעה קשה זו היא נקיטת צעדים מקדימים על ידי גופים ציבוריים ופרטיים, ואזהרת הלקוחות או המשתמשים מבעוד מועד, לקראת תקיפה אפשרית, או התראה על נקיטת צעדים מקדימים בעקבות מתקפה קיימת. משרדי ממשלה, בנקים, גופים פיננסיים אחרים וגן חברות פרטיות נוטות לשלוח הודעות במהירות האפשרית כאשר עולה חשד לניסיונות פישינג או תחילתה של מתקפת סייבר.
בדיוק כך נהג היום (ראשון) הביטוח הלאומי, כאשר נודע כי אזרחים רבים מקבלים הודעות לטלפונים האישיים שלהם, על ידי מתחזים, בטענה כי מדובר בהודעה מהביטוח הלאומי. הביטוח הלאומי פרסם הודעה מיד עם היוודע הדבר, והזהיר כי מדובר בפייק, ואף מסר מספר המלצות כיצד ניתן להימנע ממקרים כאלו.