הלקוחות התלוננו על חיוב יתר: הוט מובייל נקנסה בשליש מיליון שקל

שליש מהתלונות בנושא חיובי יתר בישראל עסקו בחברת הוט מובייל, ולמרות שכבר נעשה בעבר הליך פיקוח בנושא רמת אי העמידה של החברה בהוראות החוק רק החריפה מאז

אריאל פייגלין צילום: רינה נקונצ׳ני
הוט מובייל
הוט מובייל | צילום: אבשלום ששוני
2
גלריה

על פי ממצאי המשרד, 34% מכלל התלונות בנושא חיובי יתר שהתקבלו בין יוני לדצמבר 2024 הופנו כלפי הוט מובייל - שיעור גבוה משמעותית מנתח השוק של החברה. במשרד מציינים כי המספר האמיתי של המקרים עשוי להיות גבוה אף יותר, שכן צרכנים רבים אינם מזהים חיובים עודפים או נמנעים מהגשת תלונה.

הוט מובייל, ארכיון
הוט מובייל, ארכיון | צילום: אבשלום ששוני

טענות החברה כי מדובר במקרים חריגים ונקודתיים נדחו, והמשרד הדגיש כי רמת אי־העמידה של החברה בהוראות החוק אף החמירה לעומת הליך פיקוח קודם שנערך בנושא בשנה שעברה. בהתאם לכך, גובה הקנס הוגדל. למרות שהוט מובייל טענה כי נקטה צעדים לתיקון הליקויים, במשרד קבעו כי לא הוצגו אסמכתאות מספקות לכך וכי "הממצאים בשטח מעידים שלא חל שיפור".

בנוסף, הוטל עיצום כספי נוסף בסך 65,360 שקל על חברת אקספון 018, בגין אי־העברת מידע מלא ובמועד למשרד ואי־שמירת תיעוד של הסכמי התקשרות עם מנויים - בניגוד להוראות חוק התקשורת והתקנות.

תגיות:
משרד התקשורת
/
הוט
/
הוט מובייל
/
חיוב לקוחות ללא ידיעתם
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף