הטעות של אמזון הוכיחה שגם בנקים נופלים: "מערכת עם סיכונים אמיתיים"

תקלה עולמית בשירותי הענן של אמזון שיבשה את פעילותם של מיליוני משתמשים ברחבי העולם וחשפה עד כמה העולם העסקי תלוי כיום בתשתיות דיגיטליות של כמה חברות בודדות

אריאל פייגלין צילום: רינה נקונצ׳ני
אמזון
אמזון | צילום: רויטרס
2
גלריה
תקלה באפליקציה, אילוסטרציה
תקלה באפליקציה, אילוסטרציה | צילום: אינג'אימג'

מיזן מדגיש כי התלות הגוברת בשירותי ענן ציבוריים יוצרת “סיכון מערכתי” חדש - כזה שאינו נובע מהאקרים או טעויות אנוש, אלא מכשל טכני פשוט. לדבריו, “חברות השקיעו הון באבטחת מידע, אבל לא תמיד בדקו מה יקרה אם ספק הענן פשוט יפסיק לעבוד”. הפתרון, לדבריו, מתחיל בהכרה בסיכון ובניהולו כמו כל סיכון פיננסי אחר. בין הצעדים האפשריים: פיזור ספקי ענן ואזורים גיאוגרפיים (Multi-Cloud / Multi-Region), תרגול תרחישי קריסה, קיום תוכניות גיבוי ונהלי חירום, וסעיפי SLA ברורים מול הספקים.

בסיכום דבריו מיזן מבהיר כי האחריות להמשכיות העסקית נותרת בידי הארגון עצמו. “הענן הוא לא קסם אלא מערכת עם סיכונים אמיתיים. ביטוח סייבר הוא כלי חשוב, אבל הוא לא תחליף לניהול סיכונים ולתכנון גיבוי. כל חברה צריכה לשאול את עצמה שאלה פשוטה: מה קורה אם הענן שלי נופל?”.

תגיות:
אמזון
/
סייבר
/
תקלות
/
AWS
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף