חברת פרטנר השיקה היום (שלישי) בתל אביב את שירות הטלוויזיה החדש שלה, Partner TV+, מהלך שנועד לחזק את מעמדה בשוק תקשורת תחרותי במיוחד ולשפר את רווחיות תחום הטלוויזיה - בעידן שבו הצרכנים עוברים במהירות לשירותי סטרימינג בינלאומיים כמו נטפליקס, דיסני+ ואמזון פריים.
השירות החדש כולל הרחבה של חבילת הערוצים, עם תוספת של כ־30 ערוצים חדשים ובהם שני ערוצים מקוריים - ערוץ הגיבורים, שיספר את סיפוריהם של חיילים ואזרחים שנפלו במערכות ישראל, וערוץ פשע אמיתי, שיעסוק בז’אנר החקירות והתיעוד הפלילי. גבאי הדגיש כי “ערוץ הגיבורים” איננו ערוץ מסחרי או בשיתוך עם הצבא אלא אזרחי, שמופעל בשיתוף עמותות ומשפחות שכולות: “יש פה כמעט 30 אלף סיפורים שעדיין לא סופרו – זה ערוץ שנבנה מתוך צורך אמיתי, לא מתוך שיקול מסחרי".
במענה לשאלה לגבי יציאתה של חברת HBO מהחבילה של yes, שמספקת שירותי תוכן לפרטנר, אמר גבאי כי “ידענו שכל רגע זה עלול לקרות, וזה קרה בדיוק כשיצאנו לדרך. אנחנו לא מתרגשים - נטפל בזה, יש הרבה שיתופי פעולה ותכנים חדשים שנכנסים. חשוב לזכור שהצופים אהבו שם בעיקר את הסדרות הישנות ואותם הם כבר ראו, ועכשיו אנחנו מביאים להם תוכן חדש ורענן".
גבאי הוסיף כי פרטנר רואה במהלך יתרון תפעולי מובהק: ההסכם החדש עם חברת yes, שעבר עדכון באישור רשות התחרות, מאפשר לה גמישות רבה יותר בבניית החבילות. “בניגוד להסכם הקודם, שבו היינו חייבים לרכוש את כל החבילה כמו שהיא, היום אנחנו בוחרים אילו ערוצים לשלב, יכולים להוסיף ולהוריד לפי ביקוש – וזה משמעותי מאוד מבחינה כלכלית".
בנוגע לשאלת המחירים, גבאי הבהיר כי אין שינוי בתעריפים - “המחירים הם תוצאה של התחרות בשוק, לא של ההשקה. השירות הבסיסי ממשיך לעלות 69 שקלים לחודש עם ממיר ו-59 בלי ממיר, ורוב הלקוחות נמצאים במסלולי טריפל שבהם המחיר הכולל אטרקטיבי במיוחד".
עם זאת, גבאי לא מסתיר שהאתגר המרכזי הוא שמירה על רווחיות בתחום שבו הצמיחה מוגבלת. “שוק הטלוויזיה מדשדש בשנים האחרונות – מצטרפים לקוחות, אחרים עוזבים. בעיניי, הצלחה אמיתית היא לא רק בגידול במספר המנויים אלא בראש ובראשונה בלקוחות מרוצים. לקוחות מרוצים הם לקוחות יותר רווחיים לחברה.” לדבריו, כמעט ולא נרשמו עזיבות בעקבות השדרוג, והחברה “מאוד אופטימית לגבי הצמיחה בתחום הטלוויזיה, במיוחד כשמשלבים את זה עם שירות האינטרנט והסיבים שלנו".