מחקר חדש חושף: עד איזה סכום תסמכו על ה-AI עם הארנק שלכם?

הבינה המלאכותית מתחילה לשנות גם את עולם הצרכנות, וסקר שנערך בקרב 4000 צרכנים גילה כי המשתתפים מוכנים לאפשר לסוכני הבינה מלאכותית לרכוש עבורם בסכום של עד 850 שקל

אריאל פייגלין צילום: רינה נקונצ׳ני
בינה מלאכותית
בינה מלאכותית | צילום: שאטרסטוק

מחקר חדש של חברת התשלומים הבינלאומית Checkout.com מגלה ש-40% מהצרכנים יהיו מוכנים להפקיד בידי סוכני AI את ניהול הקניות השגרתיות והתשלומים הקבועים שלהם. הממצאים, שנאספו מסקר מקיף בקרב 4,000 צרכנים, מצביעים על רמת אמון גוברת בטכנולוגיות בינה מלאכותית - עד כדי נכונות לאפשר להן להוציא כסף בפועל בשם המשתמש.

לפי הנתונים, הצרכנים שהשתתפו בסקר הסכימו לאפשר לסוכני בינה מלאכותית לבצע רכישות בסכום ממוצע של עד 850 שקל. מדובר ברף אמון משמעותי שמעיד על התבססות תפיסה חדשה: העברת כוח הקנייה וההחלטה לידיהם של סוכנים חכמים שיודעים להשוות מחירים, לאתר מבצעים ולקנות בעצמם את המוצרים הדרושים. רוב הנשאלים הגדירו את סוג הקניות שאותן היו שמחים להעביר ל-AI כ"רכישות משעממות" - מזון, חומרי ניקוי, מוצרים לבית ותשלומי חשבונות.

הנתונים מצביעים גם על כך שהשימוש בבינה מלאכותית כבר נטמע עמוק בהרגלי הצרכנים. 42% דיווחו כי השתמשו ב-AI כדי למצוא רעיונות למתנות, ו-20% אף ביקשו ממנו לנסח ברכה ליום הולדת.

עם זאת, כאשר מדובר בקניות בעלות ממד רגשי, כמו מתנות לבני זוג או לבני משפחה, ארבעה מתוך עשרה נשאלים ציינו כי הם מעדיפים לשמור את ההחלטה הסופית לעצמם. "הבחירה במתנה היא רגע אישי", אמרו המשתתפים, "וסוכן בינה מלאכותית לא יכול להחליף בחירה אישית ותשומת לב".

עוד עולה מהמחקר כי רמת האמון בסוכני בינה מלאכותית עולה ככל שהגיל יורד ובקרב בני 25 עד 34 היא כבר מגיעה ל-70%. עם זאת, נשאלים רבים הביעו חשש מפני הונאות ושימוש לרעה במידע האישי, והדגישו את הצורך במערכות אבטחה מתקדמות ואמינות שיבטיחו שימוש בטוח בטכנולוגיה.

תגיות:
צרכנות
/
בינה מלאכותית
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף