כדי לממן את המשך ההטבה המצומצמת לרכב חשמלי, מציעה רשות המיסים לשנות את מנגנון "הציון הירוק" – שיטה הקובעת את גובה המס על רכב רגיל לפי רמת הזיהום שלו. כיום רכבים נקיים יותר זוכים בהפחתה במס הקנייה, ורכבים מזהמים נושאים בתוספת מס. על פי הצווים החדשים, ההפחתות לרכבים נקיים יקטנו ב-750 שקל, ואילו תוספות המס על רכבים מזהמים יגדלו ב-750 שקל.
בפועל מדובר בעדכון טכני, אך כזה שצפוי לגרום להתייקרות מתונה גם ברכבים רגילים – כחלק מהניסיון של האוצר לאזן את תקציב ההטבות שניתנות לשוק הרכב החשמלי. במקביל, הרשות מציעה להפוך את מס היוקרה – המוטל כיום על רכבים שמחירם לצרכן גבוה מ-300 אלף שקל – למס קבוע, ולא רק כהוראת שעה שתפוג בתחילת 2026.