עידן הזהב של קוריאה: שיר הילדים הכי מפורסם בעולם התפוצץ בבורסה

היוצר של להיט הילדים "Baby Shark" רושם זינוק בבורסה בהנפקה הראשונית, כשהחברה מתכננת להתרחב לשווקים גלובליים נוספים ולממש את הצלחתה הבינלאומית

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
שיר הילדים המצליח "Baby Shark"
שיר הילדים המצליח "Baby Shark" | צילום: צילום מסך יוטיוב

החברה הקוריאנית שמאחורי שיר הילדים המצליח "Baby Shark" רשמה עלייה מרשימה בבורסה בהופעת הבכורה שלה, לאחר שמשקיעים קנו מניות של הסטודיו מאחורי הסרטון הנצפה ביותר ביוטיוב. סרטון ה-“Baby Shark” נצפה יותר מ-16 מיליארד פעמים מאז יציאתו ב-2016, שילדים ברחבי העולם התמכרו לפזמון "doo-doo-doo".

מניות פינק-פונג זינקו בשיעור של עד 62% והגיעו לשיא של 61,500 וון (כ-42 דולר), לאחר שהחברה גייסה 76 מיליארד וון בהנפקה הציבורית הראשונית. בסיום המסחר הן נסגרו בעלייה של 9% על 41,550 וון.

צפוי שהבידור הקוריאני יישאר במרכז הבמה גם בשנה הבאה, עם תחילת סיבוב ההופעות העולמי של BTS, הכולל 65 קונצרטים, מתוכם 30 בצפון אמריקה.

"פינק-פונג תמשיך לצמוח בצורה יציבה על בסיס גיוון בזכויות קניין רוחני והתרחבות עסקית גלובלית", כתבו אנליסטים ב-Korea Investment & Securities. לדבריהם, הצמיחה בשנה הבאה תונע ממכירת רישיונות ומוצרים ממותגים של המוצרים הפופולריים של החברה, גם אם הרווחיות תואט מעט בשל עלייה בהוצאות.

פינק-פונג הציגה בשנה שעברה רווח תפעולי של 18.8 מיליארד וון על מכירות של 97.4 מיליארד וון. החברה הקימה חברות־בת בארה"ב, סין ויפן, ומתכננת להתרחב לאירופה בשנה הבאה ולדרום מזרח אסיה ב-2027. סמנכ"ל הכספים של החברה, צ'וי ג'ונג-הו, אמר כי החברה פיתחה מערכת שמאפשרת לייצר ולהפיץ זכויות קניין רוחני מצליחות ברחבי העולם שוב ושוב, ומדגיש את הרווחיות הגבוהה של המודל העסקי המתמקד במכירת תוכן.

אנליסטים השוו את פינק-פונג לסטודיו SAMG Entertainment, שמניותיו זינקו יותר משלוש פעמים השנה בזכות סדרת האנימציה הפופולרית Catch! Teenieping. פינק-פונג עצמה הפיקה סדרות נוספות כמו Bebefinn ו-Sealook, ורשמה פטנטים רבים על הדמויות שלה. יחד עם זאת, החברה ציינה כי לאחרונה זיכיון Bebefinn עקף את Baby Shark במספר הצפיות והמנויים.

תגיות:
ילדים
/
דרום קוריאה
/
קיי פופ
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף