האיום הממשי על תעסוקתם של אלפי עובדים בישראל הוא רק חלק מהנזק שמפניו מתריעים באיגוד. שני הפתרונות המוצעים בחוק ההסדרים עלולים לפגוע באיכות השירות לציבור וביכולת של מדינת ישראל לשמור על תשתיות לאומיות יציבות ובטוחות. לנוכח הדברים קוראת ההסתדרות לממשלה לעצור את המהלכים ולפתוח בדיאלוג מקצועי.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה עו"ד אייל ידין: "הניסיון המצטבר, בארץ ובעולם, מלמד שהפרטת תשתיות לאומיות הוא לא הפתרון לבעיות עומק, אלא מתכון לפגיעה בציבור. רכבת ישראל ושדות התעופה הם נכסי תשתית אסטרטגיים שנועדו לשרת את כל אזרחי המדינה, ולא להפוך למקור רווח של חברות פרטיות. האחריות שלנו היא להתריע בזמן, כדי שלא נמצא את עצמנו משלמים את המחיר בבטיחות, בזמינות השירות ובאלפי עובדים שיאבדו את הביטחון התעסוקתי שלהם. זה רגע שבו המדינה צריכה לבחור בחיזוק השירות הציבורי ולא בהחלשתו".