סוף עידן: המיני הזולה בארץ מאבדת את התואר

יצרניות הרכב מתאימות את דגמי המיני לתקנות הזיהום החדשות באירופה. טויוטה מוסיפה הנעה היברידית לאייגו X שתייקר אותה, בעוד קיה עוברת למנוע 1.0 ל׳ בלבד ומחזירה לישראל ב־2026 את הפיקנטו החלשה יותר

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
קיה פיקנטו
קיה פיקנטו | צילום: יצרן
2
גלריה

יצרניות הרכב מתמודדות עם החמרת תקינת זיהום האוויר באירופה, שמאתגרת גם את מכוניות המיני החסכוניות. טויוטה משתילה באייגו X הקטנה יחידת הנעה היברידית, שתפחית מאוד את הפליטות לעומת המנוע הקיים, אבל גם צפויה לייקר אותה משמעותית כך שלא תהיה עוד המיני הזולה בארץ: כיום מתחיל מחירה ב-105 אלף שקל, לעומת 110 אלף שקל לקיה פיקנטו.

כבר לא תיהיה הזולה ביותר. טויוטה אייגו X
כבר לא תיהיה הזולה ביותר. טויוטה אייגו X | צילום: יחצ

גרסת ה-1,000 סמ"ק מצוידת באותה תיבה אוטומטית רובוטית, ומגיעה עם הספק של 68 כ"ס, לעומת 79 כ"ס של ה-1,200 המשווקת בשנה האחרונה, לאחר שאיבדה כבר 5 כ"ס בגלל השלב הקודם של תקנות הזיהום. צריכת הדלק המשולבת הרשמית זהה, 17 קילומטרים לליטר, אך התאוצה מ-100 קמ"ש איטית יותר, 17.2 שניות במקום 16.5 שניות. במהירות המירבית מאבדת הפיקנטו 4 קמ"ש ויורדת ל-160 קמ"ש.

תגיות:
טויוטה אייגו
/
קיה פיקנטו
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף