קרסו אינה הראשונה שמנסה את מזלה באירופה. ביולי האחרון הודיעה כלמוביל, יבואנית הרכב הגדולה בישראל, כי תחל לייבא את המותגים הסיניים ג'אקו ואומודה גם כן לשוק האוסטרי.
המהלך באירופה מגיע על רקע שנת פעילות חזקה במיוחד עבור קרסו. בתשעת החודשים הראשונים של 2025 זינקו הכנסות הקבוצה בכ-35% לכ-6.3 מיליארד שקל, לעומת כ-4.7 מיליארד שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי גדל בכ-50% והגיע לכ-300 מיליון שקל, בין היתר בזכות רווחים מנגזרים פיננסיים והפרשי שער שהוסיפו כ-75 מיליון שקל לשורה התחתונה. במקביל, הון החברה עמד בסוף ספטמבר על כ-2.25 מיליארד שקל, ויחס ההון למאזן על כ-19.4%.
ברבעון השלישי לבדו עלו הכנסות הקבוצה בכ-22% לרמה של כ-2.15 מיליארד שקל. מכירות הרכב החדש הסתכמו בכ-12,748 כלי רכב - עלייה של כ-50% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי ברבעון הגיע ל-77.6 מיליון שקל, לצד גידול בחוב הפיננסי ובהוצאות המימון, כאשר חלק מההשפעה קוזזה באמצעות רווחי נגזרים. במקביל עלו המקדמות מלקוחות לכ-380 מיליון שקל, נתון המשקף גידול בהיקף העסקאות לרכישת רכב שעבורן ההכנסה טרם הוכרה בדוחות.
במקביל לצמיחה האורגנית, קרסו הרחיבה השנה את מבנה הקבוצה באמצעות השלמת רכישת מלוא מניות מטרו מוטור - היבואנית הגדולה בישראל בתחום הדו-גלגלי. מהלך זה הוסיף למאזן הקבוצה פעילות בתחומי אופנועים, כלי שטח, רכבים תפעוליים, סירות ומנועים ימיים, והרחיב את פריסת הקבוצה בענף המוביליטי אל מעבר לשוק הרכב הפרטי, הליסינג והמימון.
ההסכם באוסטריה מחבר בין האסטרטגיה של קרסו להתרחבות מחוץ לישראל לבין מגמה רחבה יותר בשוק הרכב העולמי: יצרניות רכב סיניות, ובהן צ'רי, מרחיבות את פעילותן באירופה. לפי נתוני Dataforce לספטמבר 2025, נמכרו באירופה כ-90 אלף כלי רכב מתוצרת יצרנים סיניים - כ-7% מסך השוק, לעומת כ-3% בלבד בספטמבר 2024. את עיקר הפעילות מובילים מותגים כמו BYD, Chery ו-MG (בבעלות Saic), כאשר בחלק מהדירוגים BYD כבר עקפה את קיה הקוריאנית. בשוק ההיברידיות הנטענות (Plug-in) הגיע נתח השוק של יצרנים סיניים לכ-20%.
עם זאת, חדירת המותגים הסיניים לאירופה מתרחשת בסביבה רגולטורית מאתגרת: האיחוד האירופי הטיל מכסים של עד כ-45% על חלק מהיצרנים הסינים, במטרה לאזן את תנאי התחרות מול יצרניות מקומיות. עבור קרסו, המשמעות היא שהרחבת הפעילות לאוסטריה תיעשה בסביבה תחרותית ורוויית שחקנים, ותדרוש השקעה בתשתיות, התאמת פעילות לדרישות האיחוד האירופי, וניהול סיכונים הקשורים לעלויות הון, מיסוי ומכסים.