ההפתעה הגדולה בנובמבר נרשמה דווקא בתחום הרכישות ללא הצגת כרטיס. על פי שבא, רכישות אונליין ועסקאות טלפוניות היו כ-60 אחוז מסך הרכישות החודשיות, נתון שממחיש עד כמה הצרכן הישראלי כבר פועל בעולם שבו המסחר הדיגיטלי הפך לברירת המחדל.
הנתונים מצביעים גם על שיא חדש בהוצאה היומית בעסקאות אונליין. ממוצע ההוצאות היומי ברכישות דיגיטליות הגיע ל-990.772 מיליון שקלים, נתון גבוה במיוחד שמשקף את עוצמת ימי המבצעים.
ממוצע ההוצאות היומי הכולל בנובמבר הגיע ל-1.654 מיליארד שקלים, עלייה של 12 אחוז לעומת אוקטובר שבו הממוצע עמד על 1.477 מיליארד שקלים. למעשה, נובמבר כמעט השווה את שיא יולי השנה שבו נרשמו הוצאות יומיות של 1.671 מיליארד שקלים.
לצד האופוריה של סיום המלחמה, חלק מהזינוק הוא טכני בלבד ונובע מהסטת ביקושים. ככל הנראה, הירידה שנרשמה בחודש אוקטובר נבעה מכך שרבים מהצרכנים דחו רכישות משמעותיות לקראת המבצעים בנובמבר, מה שיצר אז ירידה בקצב ההוצאות וכעת מסביר את הזינוק. התנהגות זו, המכונה בפי הכלכלנים "ביקוש כבוש", לא משפיעה על הצריכה בכלל המשק בראייה שנתית, אך בוודאי שיש לה השלכות קמעונאיות, והיא דורשת מהסוחרים ובעלי החניות והאתרים להיערך בחוכמה מבחינת ניהול מלאים ועומסים.