רציפי הנמל עומסים מאז שוממים. המצב הנוכחי הוביל להסטת כלל משלוחי המכוניות מהמזרח לנמלי חיפה ואשדוד, דבר שגרם להארכת מסלול השייט ול"פקק" לוגיסטי בנמלי הים התיכון וגם יצר מחסור בשטחי אחסון של הרכבים. עבור הנמלים באשדוד וחיפה מדובר היה בהזדמנו עסקית טובה, היות ופריקת מכוניות נחשבת לפעילות רווחית יותר של הנמלים. עבור היבואנים, מעבר לקיצור לוחות הזמנים בהבאת רכבים מהמזרח לאילת, התנאים אותם קיבלו בנמל אילת הו טובים – שטחי האחסון נרחבים יותר.
למרות שנמל אילת עוד שומם מזה כשנתיים, הנהלת הנמל הקפידה להחזיק את הנמל האסטרטגי פתוח, תוך שהיא שומרת על כח האדם. בנוסף, בשבוע שעבר הודיעה חברת נמלי ישראל על סיום עבודות השיקום בחלקו הדרומי של הרציף הדרומי בנמל אילת, שלב מרכזי במהלך רב שנתי לשיקום הרציף כולו. זאת, כחלק מההערכות לקראת חזרה אפשרית של הנמל לפעילות מלאה.
העבודות שבוצעו בתיאום עם הנהלת הנמל כללו שיקום וחיזוק של מבנה הרציף, עבודות תת ימיות להבטחת יציבות חלקיו הקונסטרוקטיביים, חיזוק לעמידות בפני רעידות אדמה, תיקון נזקי סער והנחת מזרוני בטון לייצור הקרקעית ושמירה על עומק מתאים לעגינת אוניות. למרות הפסקת האש בעזה, המצור החות'י על נמל אילת נמשך. במהלך החודשים האחרונים הועלו כמה הצעות להחזרת הנמל לפעילות, אבל עד כה טרם נמצא לכך פתרון מעשי.
עלות חכירה של אונייה כזו נאמדת בכ-50-35 אלף דולר ליום. במקביל, מתקיים קשר עם חברות יטוח במטרה להביא להסדרת הכיסוי הביטוחי הנדרש להפלגה בנתיב זה. בהנהלת הנמל הדגישו, כי השבתת נמל אילת אינה רק בעיה של בעלי המניות, אלא משבר לאומי המשפיע כל כל אזרח ישראל: הסטת הרכבים לנמלים אשדוד ובחיפה תופסת שטחי אחסון אדירים, מעכבת פריקת סחורות חיוניות אחרות ומייקרת את העלויות לצרכן.