בכנס התאגידים העירוניים באילת אף הציב אולטימטום פומבי, שלפיו אם הקו לא יוארך לראשון לציון - העירייה תימנע משיווק קרקעות למדינה. "זו הייתה טעות קשה שלא להאריך את הקו האדום עד ראשל"צ", אמר אז, והדגיש את תרומתה הכלכלית של העיר ואת עומסי התנועה הכבדים באזור.
הארכת הקו האדום לכיוון מערב ראשון לציון עלתה כבר בסוף שנת 2010, בעת הלאמת פרויקט הרכבת הקלה, אולם בשל היעדר תוכניות לפיתוח האזור באותה עת הותירה המדינה את תוואי הקו ללא שינוי. בספטמבר 2021 פורסם כי משרד התחבורה הורה לנת"ע לקדם תכנון מפורט לחיבור מערב ראשון לציון ומתחם האלף לקו האדום. בעיריית ראשון לציון העריכו אז כי הזרוע החדשה תיפתח כחצי שנה עד שנה לאחר פתיחת הקו האדום - הערכה שלא התממשה.
בדצמבר 2022 הודיע משרד התחבורה על הקצאת כ־100 מיליון שקל לצורך תכנון מפורט של הארכת הקו האדום מבת־ים עד תחנת הרכבת ראשון לציון-משה דיין. בפברואר 2024 החלו עבודות סימון ותחימה בשדרות משה דיין בעיר, כהיערכות להארכת הקו.
לפי דיווח של גלובס, המימון להארכת הקו האדום צפוי להתבסס, בין היתר, על תקציב בהיקף של כ־2 מיליארד שקל שהתפנה בעקבות ביטול חניוני הענק בכביש 5 במסגרת פרויקט "הנתיבים המהירים". עוד דווח כי עיריית ראשון לציון צפויה להשתתף באופן תקדימי במימון הפרויקט באמצעות שיווק קרקעות, בין היתר מעל דיפו תת־קרקעי שעתיד לקום כחלק מההארכה. על פי ההערכות בענף, המדינה צפויה להשקיע בפרויקט כ־1.5 מיליארד שקל, בעוד חלקה של העירייה עשוי לנוע בין מאות מיליוני שקלים ועד למיליארד וחצי שקל נוספים.