העתירה עסקה בפרט בהוראות חוק העזר, האוסרות פתיחת בתי עסק בשבתות ובחגי ישראל. העתירה הוגשה על רקע עמדת העירייה כי אין מקום לאכוף את חוק העזר בעיר משום שהוא אושר בשנת 1967, והוא אינו רלוונטי למרקם החיים הקיים כיום בעיר רמת השרון בכלל ולמתחם הספציפי בפרט.
השופט הוסיף: "ככל שהעותרים סבורים כי מדיניות האכיפה שגובשה אינה מדיניות ראויה או כי פעולות האכיפה שבוצעו עד היום, או שיבוצעו בעתיד הקרוב, אינן פעולות מספיקות בהתאם למבחני הפסיקה, הם רשאים להגיש עתירה נוספת". הוא פסק הוצאות למשיבים לעתירה של כמה אלפי שקלים.