בלאק פריידי: מבצעים משתלמים או מניפולציות שמוכרות לצרכן פנטזיה

הילולת הקניות ב"יום שישי השחור" , ביום הרווקים הסיני ובסייבר מאנדיי גורמת לישראלים רבים לצאת לשופינג במאות ואף באלפי שקלים

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
קניות באינטרנט
קניות באינטרנט | צילום: יח"צ
2
גלריה

ב-28 בנובמבר 2008 התגודדו מחוץ לסניף של רשת וולמארט האמריקאית בלונג איילנד כ־2,000 איש, לאחר שבילו את הלילה בחניה. לקראת חמש בבוקר, הקהל חסר הסבלנות החל לצבוא על הפתחים והחלה מהומה רבתי. אנשים רבים נמחצו כנגד הדלתות והחלונות, הזגוגיות התנפצו וההמון הזועם נשפך פנימה. חמישה אנשים פונו לבית החולים, ואחד מעובדי החנות, ג'דימיטי דאמור, נרמס למוות. האירועים הללו התרחשו במהלך חג הקניות האמריקאי שזכה לשם "יום שישי השחור" (Black Friday) עוד בטרם הטרגדיה ב־2008.

לירז מרגלית. צילום: פרטי
לירז מרגלית. צילום: פרטי | לירז מרגלית. צילום: פרטי

"לבסוף, יש להבין שכל הסיפור הזה של 'רק היום' ו'מוגבל ל־24 שעות' הוא איזושהי מניפולציה, והרבה פעמים הקניות האלה נמשכות חודש. אני מסבירה לאנשים לא לקנות מוצר בפעם הראשונה שהם רואים אותו, לחכות רגע. חבל על הכסף, וגם על הסביבה".

תגיות:
בלאק פריידיי
/
סייבר מאנדי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף