אם נדמה לכם שמישהו מעודד אתכם להשקיע, אתם כנראה צודקים. בתוך חודש אחד עלו כמעט במקביל קמפיינים פרסומיים חדשים של בתי ההשקעות המובילים בישראל. תחילה, בית ההשקעות ילין לפידות השיק קמפיין, שמוביל השחקן ליאור אשכנזי תחת הסלוגן "במילה אחת - תוצאות, בשתי מילים - ילין לפידות".
"את המגמה הזאת רואים גם אצל עובדים, ואני אומר את זה כמעסיק", אומר דניאל וינר, מייסד ושותף בסיטימדיה. "אם לפני ארבע שנים, כשהייתי מראיין עובדים, הם היו באים וחותמים בלי להסתכל, היום יש דיון, שאלות על פנסיות, הפרשות ואחוזים. זאת הבנה פיננסית נרחבת שמתחילה בקרב בני ה־20 היום. זה לא היה בדור שלנו ובטח לא בדור של ההורים שלנו, ועניין זה הוא חלק מהסיבות שהחברות האלה יוצאות החוצה ומדברות אל הקהלים האלה".
זאת הפעם השנייה שבה משרד הפרסום סיטימדיה מעמיד אישה במרכז קמפיין שנוגע לפיננסים. הוא עשה זאת לראשונה עם עדי אשכנזי, שהובילה את הקמפיין לבורסה לניירות ערך. ששון מספר: "פריצת הדרך שלנו הייתה עם עדי אשכנזי והבורסה. צריך להבין שזאת הפעם הראשונה שבה אישה לא רק עמדה בתפקיד של פלטפורמה להעברת מסרים, אלא הייתה הבורסה עצמה. עדי הסבירה מהי הבורסה: 'תראו איך הצלחנו ואיך עשינו, וגם אתם יכולים'.
גולן מסביר שהשיח על האקזיטים או ההייטקס בארץ נהדרת מנגישים את המונחים "מניות" ו"אופציות" ויוצרים, כלשונו, "פומו פיננסי". הוא מתאר: "מדברים על מניה שעולה ויורדת, ואז את אומרת לעצמך: 'רגע, גם אני רוצה להיות שם'. כמו כן, גם התקשורת הפיננסית תורמת לכך. העובדה שאנשים נכנסים לקרוא על כלכלה ועל צרכנות - שמזמן כבר לא מדברות רק על השוואת מוצרים וקרמים, אלא גם על מה שקרה למניית שטראוס וכיוצ"ב - זה תורם. השיח הזה מחלחל לכל מיני אנשים בכל הגילים".