סוף לביטולי הטיסות? הסכם עבודה נחתם בין אל על לטייסיה

בין ההסתדרות, הנהלת אל על וועד הטייסים נחתם הסכם המסדיר את יחסי העבודה בחברה. מנכ"לית אל על דינה בן-טל: "הסכם ששם את טובת הלקוחות במרכז"

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מטוס אל על ממריא
מטוס אל על ממריא | צילום: אבשלום ששוני
2
גלריה

סוף המשבר באל על: הנהלת החברה ו-וועד הטייסים חתמו היום (ראשון) על הסכם קיבוצי המסדיר את יחסי העבודה בחברה וצפוי להביא לפתרון בעיית ביטולי הטיסות. ההסכם יאפשר לחברה פעילות יעילה יותר וצמיחה מחודשת מול האתגרים בענף התעופה. לפי ההסכם, שתוקפו עד סוף 2025, שכר הטייסים יוחזר בפעימות עד תחילת שנת 2023 לרמתו מלפני משבר הקורונה, וזאת בהתאם להסכם משנת 2018. במקביל, יתבצעו אימוני סימולטור בארץ והטייסים יבצעו הכשרות מהירות על מטוסי בואינג 777. כמו כן, תתאפשר הפעלת מטוסים חכורים בהתאם להתרחבות הפעילות המסחרית.

הסכם אל על
הסכם אל על | צילום: דוברות אל על

יו"ר ועד טייסי אל על, רן אלקבץ, אמר כי "בחלוף שנתיים קשות ומורכבות, טייסי אל על מברכים על חתימת הסכם עבודה המשיב את החברה וטייסיה ליחסי עבודה תקינים, אמון ושיתוף פעולה מלא לטובת החברה, לקוחותיה ועובדיה".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר: "אל על ושאר חברות התעופה הישראליות הן נכס אסטרטגי חשוב למדינה, ואני מברך על כך שהגענו להסכמות שיאפשרו הפעלה יעילה ורצופה של מטוסי החברה, לצד החזרת שכר הטייסים לקדמותו. ענף התעופה בכלל, ואל על בפרט, עברו שנתיים קשות, וכעת, כשהביקוש לטיסות בשיאו, אני בטוח שההסכם יוכל להחזיר את אל על לצמיחה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הגיב גם כן למאורע: "טייסי חברות התעופה הישראליות וביניהם טייסי אל על הפחיתו משמעותית משכרם על מנת שחברות התעופה ישרדו. היום, לאחר שענף התעופה מתאושש, הגיע הזמן להחזיר את המצב לקדמותו ולהוקיר הערכה מרובה לעובדים בחברות התעופה הישראליות שהצילו את הענף מקריסה".

תגיות:
ההסתדרות
/
אל על
/
הסכם קיבוצי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף