שיא בפריצות לחשבונות ישראליים: זו האפליקציה שמובילה את הרשימה המפוקפקת | כל הפרטים

על רקע המלחמה נמדד במהלך השנה החולפת שיא בדיווחי האזרחים על הונאות ומתקפות סייבר ובדיווחים על פריצה לחשבונות סושיאל. עלייה של יותר מ- 20% בדיווחים על פריצות לחשבונות אישיים ברשתות החברתיות

ד"ר איתי גל צילום: מעריב אונליין
ווטסאפ באייפון. גישה ישירה
ווטסאפ באייפון. גישה ישירה | צילום: איתי
3
גלריה

מהנתונים עולה כי 45% מכלל הפניות לקו השנה היו בנושאי סייבר - לעומת 36% בשנה שעברה. בנושא פריצות והשתלטות על עמודי סושיאל זוהתה עלייה של למעלה מ-20% בפניות - כ-1100 פניות השנה לעומת כ-800 בשנה שעברה. סוגי פגיעה אחרים שבלטו השנה היו הונאות ועוקצים (17.6% מהדיווחים), פגיעות מיניות (11.5%), התחזות והפרת פרטיות (10.9%) ודיווח על תוכן כוזב ושקרי ברשת בנושא המלחמה (10.6%).

ווטסאפ. מככבת בראש התלונות
ווטסאפ. מככבת בראש התלונות | צילום: שאטרסטוק

באיגוד האינטרנט מציינים גידול חד בפניות נגד טלגרם (4.1% מכלל הפניות השנה). בתוך כך  בחברה הערבית נרשמה קפיצה ומגמה בולטת במיוחד של דיווח על פגיעות בטיקטוק - 15% מהפניות מהמגזר הערבי הן על טיקטוק.

פייסבוק. במקום השני בשיעור ההונאות
פייסבוק. במקום השני בשיעור ההונאות | צילום: AFP

"מדובר בעדות נוספת לכך שהמלחמה הגיעה לפתחם של כל אזרחי המדינה באמצעות הזירה הדיגיטלית", אמר סמנכ"ל קהילה וחברה באיגוד האינטרנט הישראלי, עידן רינג: "ניסיונות התקיפה וההטרדה נגד אזרחים בחזית הסייבר צמחו בעשרות אחוזים בשנה האחרונה. איגוד האינטרנט הישראלי הצליח להביא להסרת תוכן פוגעני בפלטפורמות המובילות ב-94% מהפניות וממשיך לסייע לאזרחים לדווח  ולהסיר תוכן פוגעני אך קו ההגנה הראשון נגד תקיפות חייב להיות האזרחים עצמם - באמצעות הגברת אמצעי הגנה כמו אימות דו-שלבי וסיסמאות, דיווח ישירות לפלטפורמות ולקו הסיוע והגברת הערנות והזהירות גם במרחב הוירטואלי".

תגיות:
פייסבוק
/
סייבר
/
ווטסאפ
/
טיקטוק
/
מתקפת סייבר
/
הונאת סייבר
/
איגוד האינטרנט הישראלי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף