בימים אלו, מתברר, הביטוח הלאומי מגייס עורך חדש לרשתות החברתיות שלו. נזכיר כי לפני כשלושה חודשים, עורכת ברשתות החברתיות של הביטוח הלאומי, הואשמה ע"י גולשים בפלטפורמת הטיקטוק של המוסד, שהיא עונה להם בצורה לא עניינית על בעיות כבדות משקל שהעלו בפניה, ומתייחסת אליהם בשפה מבודחת וקלילה. מתברר, כי כעת מגייס המוסד עורך חדש לרשתות החברתיות.

מבדיקת "מעריב" היום (רביעי) עולה, כי עורך הסושיאל של הביטוח הלאומי אכן בחר לעזוב מיוזמתו את תפקידו לאחר המקרה, והודיע לממונים עליו כי הוא מעוניין לפרוש מתפקידו. בעקבות פרישתו, מגייס כיום הביטוח הלאומי עורך חדש לרשתות החברתיות שלו.

''להחליף מנהל סושיאל''. תגובה על הפוסט של הביטוח הלאומי (צילום: צילום מסך טיקטוק)
''להחליף מנהל סושיאל''. תגובה על הפוסט של הביטוח הלאומי (צילום: צילום מסך טיקטוק)

מהביטוח הלאומי נמסר: "אנו גאים ברשתות החברתיות שלנו שזוכות למאות אלפי עוקבים וצפיות, כוותנו מבוססת על עבודתם הטובה של עורכי הסושיאל, בכללם העובד שבחר לעזוב".

גורמים בביטוח הלאומי מספרים ל"מעריב": "בניגוד לטענות שהושמעו לאחר המקרה כלפי העורך - גיבו אותו, והדגישו את עבודתו הטובה, ובשום שלב לא חשבו שההתייחסות לגולשים היא מזלזלת, משום ששפת הרשתות החברתיות היא שפה לא רשמית ולא מעונבת, ובכל זאת - העורכים ברשתות החברתיות מצליחים לשמור על ענייניות ביחס לפלטפורמה, והביקוש למשרה שהתפנתה הוא ביקוש גבוה מאוד".

התגובות של ביטוח לאומי לגולשים

נזכיר, כי לפני כשלושה חודשים החל "טרנד" בטיקטוק של צעירים, בכללם מילואימניקים, שצילמו את עצמם נכנסים לאתר הביטוח הלאומי וגילו שהצטבר להם חוב. החוב של חלקם הצטבר בעקבות הארכת שירות המילואים במלחמת "חרבות ברזל", וחוסר הידיעה לאחר שלא הייתה הסברה בנושא, על כך שהם צריכים בשירות המילואים לשלם את דמי הביטוח הלאומי - בעצמם.

לאחר שהטרנד צבר תאוצה, התייחסו אליו גם בעמודי הרשתות החברתיות של המוסד, ובתגובה לצעירים שהגיבו להם שמחו על התנהלותם - כתבו הביטוח הלאומי תגובות מאשימות. "יש גוף ממשלתי שנמצא בסושיאל, קשוב לציבור, עונה ומסייע כשצריך, מנגיש מידע", נכתב לגולש שהלין על תגובותיהם ברשתות. "עושים הכל חוץ מלעדכן על חובות", כתבה גולשת אחרת, "לבוא אלייך הביתה להודיע? יש מכתב שיוצא בדואר ומסרונים לנייד", הגיבו לה.

נזכיר כי לפני כשנתיים, הביטוח הלאומי קיבל שבחים על עבודתו בסושיאל, ואת הערכת הגולשים, באמצעות שימוש בטרנדים ברשת ובאתר שלהם כדי להנגיש נושאים כבדים באופן קליל. עם זאת, עם הזמן נראה כי השתנתה הגישה, עד לכדי ויכוחים ברשת עם גולשים.

פרסומים של הביטוח הלאומי ב-2022: