מצד שני, שוק הטעינה לרכב חשמלי רותח. דוחות חברות הטעינה ל־2024 הראו שפז כבר רושמת רווחים מפעילות הטעינה המהירה בתחנות שלה, ו־ON (אפקון) הקטינה מאוד את הפסדיה. בנוסף, בימים האחרונים נחשף כי פריזבי (קרסו מוטורס), יבואנית רנו, ניסאן, צ'רי, דאצ'יה, אינפיניטי ואלפין, מנהלת מו"מ לרכישת 50% מחברת הטעינה סונול EVI, את חלקה של משק אנרגיה בחברה, בסכום שמוערך בעשרות מיליוני שקלים, אחרי שבשנה שעברה רכשה את השליטה בג'ינרג'י.
"התחום הזה הוא עתיר השקעות, הוא לטווח ארוך, אם אתה לא מאמין בתחום הזה, אל תהיה בו. אנחנו מאוד מאמינים בתחום הזה, ממשיכים להשקיע בו, השקענו כבר עשרות מיליונים בתשתיות ונמשיך להשקיע. מה שאנחנו צריכים זה עוד חשמליות על הכביש", אומר יובל אלעזר, מנכ"ל סונול EVI. אם תצא עסקה בין קרסו למשק אנרגיה לפועל, יוכל החיבור לשלב את סונול EVI ישירות במכירת חשמליות, באמצעות חיבור למי שכבר מוכרת אלפי חשמליות ורכבי פלאג־אין בשנה, בעיקר של צ'רי הסינית.
"אנחנו בשלבים האחרונים לקראת השקת דלקן חשמלי, שיפעל כמו שיש היום ברכבי בנזין. ואנחנו יודעים להציע לציי הרכב חבילה משולשת, של עמדת טעינה במשרד, בבית ופתרון טעינה למי שצריך בדרכים, כולל דוחות מי טען, איפה טען, מתי ובכמה. להפוך את הכל לקל ופשוט כמו ברכבי בנזין. חברה עם חמישה רכבים שרוכשת מאיתנו חבילה כזאת, מקבלת 1,500 שקל לטעינה בעמדות הציבוריות. חברות עם ציים גדולים יותר יכולות לקבל יותר. אנחנו רוצים שהדבר הזה יעבוד, ולכן אנחנו מוצאים את כל הפתרונות כדי שהחברות יעברו לחשמליות".
משרד האנרגיה מנסה לקדם הסדרה בתחום, לדרוש רישיון מכל חברת טעינה עם חובת עמידה בדרישות שירות, אפליקציה אחת שתאפשר תשלום לכל החברות ואפשרות לשלם בעמדות בכרטיסי אשראי.
"רישיון ודרישות שירות הם דבר מבורך. אתה חייב מוקד שירות, חייב הון מסוים, חייב לתת ערבות. חשוב להעמיד את כולם באותם סטנדרטים של תחרות, שנראה שוק מסודר. חברות גדולות, גם אנחנו וחייב להגיד שגם המתחרים הגדולים, עושים את זה, ואם יש תחרות שלא עומדת בסטנדרטים האלה, היא פוגעת בכל השוק, לא רק בנו, והצרכן נפגע".
"את הרעיון של אפליקציה אחת לכולם אני פחות אוהד. להכניס מתווך ביני לבין הלקוחות רק יעלה להם יותר, כי גם המתווך צריך לחיות ממשהו והוא לא יודע לתת שירות כמו החברות הגדולות שבנו כאן את התשתית ומתחזקות אותה. הפתרון שהמדינה צריכה לקדם הוא נדידה, כמו בסלולרי. שהלקוח יוכל לשלם דרך האפליקציה שכבר יש לו בכל החברות ותהיה התחשבנות בין החברות. אם תהיה יוזמה כזאת מצד המדינה, אנחנו נתמוך. בכרטיסי אשראי אנחנו מטפלים, אני מאמין שעד סוף השנה אפשר יהיה לשלם בכל העמדות שלנו בכרטיס".