קניות בצ'ט: OpenAI מוסיפה אפשרויות רכישה ל-ChatGPT

פיתוח חדש בשירות ChatGPT: חוויית קנייה המאפשרת למשתמשים לקבל המלצות על מוצרים בליווי כפתורי רכישה ישירה

ד"ר איתי גל צילום: מעריב אונליין
צ'אט GPT
צ'אט GPT | צילום: Shutterstock

חברת OpenAI השיקה פיתוח חדש בשירות ChatGPT: חוויית קנייה המאפשרת למשתמשים לקבל המלצות על מוצרים בליווי כפתורי רכישה ישירה. השירות מבוסס על שילוב מידע אישי על המשתמש, סקירות מוצרים ברשת, ומציע אפשרות קניה מותאמת אישית יותר לעומת החיפושים המסורתיים בגוגל. הרכישה עצמה תתבצע באתרי הסוחרים החיצוניים ולא בתוך ChatGPT. החברה מדגישה כי תוצאות החיפוש הן אורגניות ולא פרסומות ממומנות.

OpenAI הודיעה כי מעתה משתמשי ChatGPT יוכלו להיעזר במערכת החדשה כדי למצוא ולבחור מוצרים לקנייה ישירה. השירות יכלול כפתורי קנייה שיפנו את המשתמשים לאתרי החנויות, אך לא יאפשר להשלים את הרכישה בתוך ChatGPT עצמו. במהלך הדגמת טרום השקה, הוצגו דוגמאות לחיפושי מוצרים כמו מכונות אספרסו וכיסאות משרדיים, שהותאמו להעדפות המשתמש ולביקורות שנלקחו מאתרי סקירות שונים ומפורומים ברשת.

מדי שבוע מבוצעים ב-ChatGPT מעל מיליארד חיפושי רשת, כאשר קטגוריות הקניות הפופולריות כוללות תחומים כמו מוצרי יופי, ריהוט לבית ואלקטרוניקה. המערכת החדשה פועלת באופן שמזכיר את ממשק Google Shopping, כאשר מוצג למשתמשים מבחר מוצרים מכמה קמעונאים בצד המסך, אך בשונה מגוגל – התוצאות ב-ChatGPT הן אורגניות ואינן תוצאה של מיקומים בתשלום.

בחירת המוצרים להמלצה לא מבוססת על מילות מפתח בלבד, אלא על הבנה מעמיקה של ביקורות גולשים ומקורות מידע שונים, תוך ניסיון לייצר חוויית קנייה שיחתית ואישית יותר. משתמשים יוכלו להגדיר לצ'ט את סוגי הביקורות שברצונם להעדיף, למשל ביקורות מקצועיות לעומת ביקורות גולשים מאתרים כמו Reddit.

השקת פיצ'ר הקניות ב-ChatGPT מעלה שאלות בנוגע לאופן שבו תחולק הכנסה משותפת בין OpenAI לאתרי תוכן שמפיקים סקירות מוצרים. בשלב זה, החברה מתמקדת בשיפור חוויית המשתמש, אך אינה שוללת אפשרות של מודלים עתידיים של שיתוף הכנסות ממכירות. ההערכה היא כי ההכנסות מהשירות יוכלו להפוך ברבות הזמן למרכיב משמעותי בהכנסות החברה, כחלק מהיעד השאפתני של OpenAI להגיע להכנסות של 125 מיליארד דולר עד שנת 2029.

המהלך החדש מצטרף לשורת פיתוחים דומים ש-OpenAI הציגה בשנת 2025, בהם סוכן הבינה המלאכותית "Operator" שמסוגל לנווט באופן עצמאי בדפדפני אינטרנט ולעזור למשתמשים בביצוע רכישות. גם מתחרות כמו Perplexity וגוגל שילבו לאחרונה פתרונות קנייה מונעי בינה מלאכותית, מה שמעיד על המגמה הגוברת לשלב קניות חכמות כחלק אינטגרלי מחוויית החיפוש ברשת.

תגיות:
בינה מלאכותית
/
צ'אט GPT
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף