ישראל עושה שימוש גם במטוס C-130 הרקולס, שהוסב למשימות כיבוי באמצעות מערכת MAFFS 2. מערכת זו מאפשרת למטוס לשאת כ-12,000 ליטר של חומר כיבוי, ולהטילו בצורה מדויקת על מוקדי האש. היתרון המרכזי של מטוס זה הוא יכולתו לפעול גם בתנאי ראות קשים ובלילה, אך הוא דורש מסלול נחיתה ארוך ואינו מתאים לכל סוגי השטח.
במסגרת הסיוע הבין לאומי, קרואטיה היא המדינה הראשונה שהודיעה כי תיחלץ לסיוענו, ושולחת מטוסי CL-415 הידועים גם בשם "סופר סקופר". מטוסים אלה, מתוצרת קנדית, מסוגלים לשאוב מים ממקורות מים טבעיים כמו אגמים וים, ולשאת כ-6,000 ליטר בכל גיחה. הם יעילים במיוחד בכיבוי שרפות באזורים עם מקורות מים זמינים, אך פחות מתאימים לאזורים יבשים או הרריים.
צרפת צפויה לשלוח מטוסי Dash 8 Q400 שהוסבו למשימות כיבוי. מטוסים אלה, בעלי יכולת נשיאה של כ-10,000 ליטר חומר כיבוי, מצטיינים במהירות וביכולת כיסוי שטחים נרחבים. הם מתאימים לפעולה באזורים מישוריים, אך דורשים מסלולי המראה ונחיתה מתאימים.
קפריסין תורמת למאמץ באמצעות מטוסי Air Tractor AT-802 הדומים לאלה שבשימוש ישראל. שיתוף הפעולה האזורי מאפשר תגובה מהירה ויעילה יותר לאירועים חוצי גבולות.