איביי נכנסה לישראל בקול תרועה רמה, בשנת 2005 כאשר רכשה את חברת Shopping.com הישראלית, תמורת 620 מיליון דולר. מרכז המחקר והפיתוח של החברה שנרכשה בנתניה הפך למרכז פיתוח של איביי.
הבוקר (רביעי) פרסם אתר החדשות "גיקטיים", כי החברה כינסה את עובדיה בישראל ובישרה להם על סגירתו של מרכז הפיתוח בנתניה עד סוף הרבעון הראשון של השנה הבאה, מה שייאלץ אותה לפטר את כל העובדים במרכז. על פי הערכות מדובר בכ- 200 עובדים שימצאו את עצמם ללא עבודה בקרוב.
החלטת איביי מתרחשת כאשר ברקע, שתי החברות הסיניות, טמו (Temu) ושיין (Shein) דווקא נראה שמצליחות לבצע דריסת רגל משמעותית בישראל, ואפילו הזיזו הצידה את מי שנחשבה לזולה ביותר לפניהן, עלי אקספרס.