קורע את קוריאה: הקרוסאובר הגרמני שמאיים על הטוסון והספורטאז'

אחרי כמעט 40 שנה מחוץ ללופ, אופל הביאה אותה בקאמבק גזעי במיוחד עם הדור השני של הגרנדלנד - רכב גרמני נוח, יפה, מרווח ומאובזר שקורא תיגר דווקא על המקבילים שלו ממזרח אסיה

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
אופל גרנדלנד
אופל גרנדלנד | צילום: רונן טופלברג
3
גלריה

בפעם האחרונה שאופל הייתה יצרנית רכב משמעותית, יצחק שמיר היה ראש ממשלה, כריות כתפיים היו באופנה, וגם מייקל ג'קסון ומודרן טוקינג. גם באירופה היא הלכה ונמוגה, עד שלבעלת הבית ג'נרל מוטורס נשבר לממן את הפסדיה והיא מכרה אותה לפיג'ו־סיטרואן, כיום חלק מקבוצת סטלנטיס, שכוללת גם את פיאט, ג'יפ, אלפא רומיאו ועוד עשרה מותגים.

ודווקא כעת יכול להיות שאופל מצאה את עצמה מחדש, בדרך להיות היצרנית הגרמנית המכובדת שהייתה עד שנות ה־70 וה־80. היא ממשיכה להתהדר בתווית Made in Germany, אבל כעת פתוח לפניה כל מחסן הרכיבים של סטלנטיס. אז במקרה שלנו היא לקחה את הפלטפורמה המוצלחת של פיג'ו 3008 החדשה, הגדילה אותה, ויצרה את הדור השני של הגרנדלנד, התשובה לקיה ספורטאז', יונדאי טוסון וטויוטה ראב4.

אופל גרנדלנד
אופל גרנדלנד | צילום: אודי עציון

עיצוב: עם אורך של 4.65 מטר, הגרנדלנד ארוך בסנטימטר שלם מהגרסה האמריקאית של יונדאי טוסון, שהושקה אצלנו לאחרונה, וב־5 ס"מ מטויוטה ראב4, שהיה בשנים האחרונות הגדול בקבוצה בארץ. הממדים מעניקים לו נוכחות, אבל דווקא הקווים הריבועיים משלימים את האופי הגרמני. קרוסאובר גדול, סולידי, אפילו טיפה סטיישני, עם נוכחות שכבר הרבה זמן לא הייתה לדגמי אופל. דווקא קצת ניקלים שהגרמנים בדרך כלל מאוד אוהבים לשלב בדגמים שלהם היו מעניקים לו עוד קצת טאץ' בורגני ומכובד. לפחות יש סמל וכיתובי OPEL שמוארים בלילה, כסימן לקדמה.

אופל גרנדלנד
אופל גרנדלנד | צילום: רונן טופלברג

בטיחות: הגרנדלנד קיבל 4 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. האבזור הבטיחותי כולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב והתרעת עייפות. ה־GS מוסיפה התרעה על רכב בשטח מת ואור גבוה אוטומטי.

מנוע וביצועים: אף שבחו"ל מוצעת גם גרסת פלאג־אין עם טווח חשמלי של 87 ק"מ, לישראל מגיעה הגרנדלנד רק עם מנוע ה־1,200 סמ"ק ההיברידי המתון של קבוצת סטלנטיס, בהספק משולב של 145 כ"ס: הפלאג־אין היה מוסיף עשרות אלפי שקלים למחיר, שהיה הופך אותו ליקר הרבה יותר מדי מול המתחרים הסיניים. יש גם גרסה חשמלית שאולי כן תגיע.

לתיבה הרובוטית כפולת המצמדים יש 6 הילוכים. ביצועים? 10.2 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש, 201 קמ"ש מהירות מרבית וצריכת דלק משולבת של 17.8־18.2 ק"מ לליטר.

על הכביש אפשר לבחור בין שלושה מצבי מנוע: רגיל, חסכוני וביצועים. החסכוני די אנמי, אבל כולל האטה לטעינת הסוללה; הספורט משחרר את הסוסים מהר יותר. נכון שגם ביצועי הספורטאז' והטוסון נפגעו בדגמי 2025 כאשר תקנות הזיהום האירופיות המחמירות אילצו את הקוריאנים לקצץ 20 כ"ס מההספק שלהם, אבל עדיין יש להם 160 כ"ס. לאופל יש 15 כ"ס פחות, וזה מורגש. סטלנטיס מנסה לחקות את הקונספט המצליח כלכלית של קבוצת פולקסווגן, להשתמש באותם רכיבים בהמון דגמים. אבל מנוע שמתאים לפיג'ו 208 ולאופל קורסה יהיה קצת חסר נשימה תחת מאמץ ברכב כזה גדול.

מדובר כאמור ביחידה היברידית קלה, אבל היא צריכה כאן להתאמץ מדי, ועם נתון של 11 ק"מ לליטר בנסיעת המבחן יש לגרנדלנד רק יתרון קטן על פני צריכת הדלק של גרסאות הטורבו של ספורטאז' וטוסון שעולות כמוהו ומעולם לא היו סמל לחיסכון. ולהם יש אופציה היברידית מלאה, שחסרה מאוד לדגמי סטלנטיס.

תגיות:
רכב
/
אופל
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף