בזמן שאפל הקפידה לאורך השנים לעודד מפתחי אפליקציות ליצור ממשק ייחודי לטאבלט שלה, אינסטגרם נותרה מאחור. משתמשים נאלצו להסתפק בגרסת האייפון המוגדלת, עם פערים צורמים בין תצוגת המסך לבין הפונקציות בפועל. לא פעם הועלו תלונות על איכות תמונות ירודה בעת העלאה מהאייפד, וגם עיצוב המסך נותר בסיסי ולא מותאם. מעניין לציין כי דווקא מכשירי אנדרואיד מתקפלים זכו להתאמות ייעודיות של אינסטגרם כבר לפני מספר שנים, מה שהפך את החוויה בהם לנוחה יותר מזו שבאייפד.
האפליקציה החדשה, שפועלת על גרסאות iPadOS 15.1 ומעלה, מציעה לא רק התאמה למסך המלא אלא גם שדרוגים במבנה ובאופן השימוש. כבר עם פתיחת האפליקציה מוצגים למשתמשים סרטוני Reels כלי מרכזי שצבר פופולריות עצומה בשנים האחרונות כתגובה של אינסטגרם לעליית טיקטוק. מעליהם נשאר מודול הסטוריז המוכר, בעוד שורת האייקונים ממוקמת בצד שמאל ומאפשרת גישה מהירה ללשוניות שונות.
אחת התוספות הבולטות היא לשונית Following חדשה, שמאפשרת למשתמש לבחור בין שלושה מסכים: All המציג את כל הפוסטים והסרטונים של אלה שאתם עוקבים אחריהם, Friends שמציג שמציג תכנים מחשבונות שיש ביניהם מעקב הדדי, ו־Latest שמאפשר לראשונה מזה כמעט עשור לצפות בפיד כרונולוגי הפוך מהפוסטים החדשים ביותר לישנים. בכך חוזרת אינסטגרם אל הפורמט המקורי שאבד בשנת 2016 לטובת אלגוריתם מיון.
החידושים לא מסתכמים בעיצוב הפיד: מערכת ההודעות מתאפיינת כעת בתצוגת שני פאנלים, עם רשימת שיחות בצד שמאל וחלון ההודעות הפעיל בצד ימין. כך אפשר לנהל שיחה מבלי לצאת לרגע מרשימת אנשי הקשר. גם התגובות לסרטוני Reels נפתחות בצד המסך ולא חוסמות עוד את הווידאו עצמו, מה שמנצל היטב את יתרון הגודל של האייפד.
באינסטגרם מציינים כי נדרשות פחות פעולות הקשה כדי להגיע אל רוב הכלים, מה שמייעל את החוויה הכוללת. המשתמשים יקבלו אפליקציה שמרגישה טבעית יותר לטאבלט, עם עיצוב נקי, ומסכים רחבים.
מאחורי הקלעים, השקת האפליקציה מהווה תיקון למחדל מתמשך. מנהל אינסטגרם, אדם מוסרי, חזר לאורך השנים על טענות בדבר "מחסור במשאבים" כגורם לאי פיתוח גרסה לאייפד, אף שמדובר בחטיבה של חברת Meta עם מיליארדי דולרים בקופתה. רק לאחרונה השלימה החברה גם את השקת גרסת הוואטסאפ לאייפד, יותר משנה אחרי שהובטחה.