מוצרי מזון, נעליים וכלי בית הם עדיין תחום שבו הצעירים יעדיפו להגיע פיזית למדף, בעוד שכרטיסים למופעים, חופשות וטיסות נרכשים ברובם אונליין.
בכל הנוגע לאמצעי התשלום, מדובר במהפכה של ממש. כ-70% מהנשאלים משתמשים בארנקים דיגיטליים ואפליקציות תשלום, ומבצעים עשרות עסקאות חודשיות דרך הנייד. 95% מהקונים אונליין מעדיפים לשלם בכרטיס אשראי, ובחנויות עצמן האשראי הוא גם כן האמצעי הנפוץ ביותר.
יחד עם זאת, דור ה-Z לא ויתר לחלוטין על מזומן: 92% דיווחו שהם עדיין משתמשים בו, בעיקר לניהול תקציב ולהרגשת ביטחון, כשבממוצע הם מחזיקים עליהם 130 שקלים בלבד.
הבינה המלאכותית הופכת לחלק בלתי נפרד ממסע הקנייה. כמעט 90% מהמשיבים נעזרו בכלי AI - להשוואת מחירים, רעיונות למתנות, או קבלת מידע נוסף על מוצרים. מפתיע לגלות שכמחצית מהם נותנים אמון בהמלצות של אלגוריתמים לא פחות מאשר בעצות של חברים ובני משפחה.
גם הרשתות החברתיות משפיעות בצורה דרמטית: כ-70% מהצעירים רכשו מוצרים בעקבות המלצות שראו ברשת, ויותר ממחצית הודו שביצעו רכישה בהשראת משפיענים. כאן ניכרת שונות מגדרית כאשר נשים נוטות יותר להישען על המלצות כאלה בהשוואה לגברים.
שני שלישים מהמשיבים מאמינים שהרגלי הצריכה שלהם יכולים להשפיע על שינוי סביבתי, ויותר ממחצית מעדיפים מותגים שמקדמים מטרות חברתיות או סביבתיות. רבע מהם אף יבדקו את ערכי המותג לפני רכישת מוצר יקר.
לסקי הוסיף כי "בעולם שהופך יותר ויותר דיגיטלי ומבוסס מובייל, יצירה של חוויית קנייה אונליין שהיא גם עוברת חלק וגם בטוחה, בשילוב עם פתרונות חדשניים כמו AI תהווה מפתח לעסקים שמתכוונים להישאר תחרותיים".