סקר חדש: כך דור ה-Z משנה את כללי המשחק בצרכנות

מתאהבים במוצר בגלל משפיענים, שואלים את ה-AI לפני הרכישה - ועדיין סוחבים שטר של 100 בתיק. מנכ"ל Visa בישראל: "דור ה-Z מביא מהפכה שמשנה את כללי המסחר יותר מכל דור אחר"

אריאל פייגלין צילום: רינה נקונצ׳ני
קניות אונליין
קניות אונליין | צילום: באדיבות מכללת האקריו
4
גלריה

מוצרי מזון, נעליים וכלי בית הם עדיין תחום שבו הצעירים יעדיפו להגיע פיזית למדף, בעוד שכרטיסים למופעים, חופשות וטיסות נרכשים ברובם אונליין.

נתוני הרגלי הקניות של דור ה-Z בישראל
נתוני הרגלי הקניות של דור ה-Z בישראל | צילום: יח''צ ויזה

בכל הנוגע לאמצעי התשלום, מדובר במהפכה של ממש. כ-70% מהנשאלים משתמשים בארנקים דיגיטליים ואפליקציות תשלום, ומבצעים עשרות עסקאות חודשיות דרך הנייד. 95% מהקונים אונליין מעדיפים לשלם בכרטיס אשראי, ובחנויות עצמן האשראי הוא גם כן האמצעי הנפוץ ביותר.

יחד עם זאת, דור ה-Z לא ויתר לחלוטין על מזומן: 92% דיווחו שהם עדיין משתמשים בו, בעיקר לניהול תקציב ולהרגשת ביטחון, כשבממוצע הם מחזיקים עליהם 130 שקלים בלבד.

הבינה המלאכותית הופכת לחלק בלתי נפרד ממסע הקנייה. כמעט 90% מהמשיבים נעזרו בכלי AI - להשוואת מחירים, רעיונות למתנות, או קבלת מידע נוסף על מוצרים. מפתיע לגלות שכמחצית מהם נותנים אמון בהמלצות של אלגוריתמים לא פחות מאשר בעצות של חברים ובני משפחה.

שימוש בכרטיס אשראי
שימוש בכרטיס אשראי | צילום: שאטרסטוק

גם הרשתות החברתיות משפיעות בצורה דרמטית: כ-70% מהצעירים רכשו מוצרים בעקבות המלצות שראו ברשת, ויותר ממחצית הודו שביצעו רכישה בהשראת משפיענים. כאן ניכרת שונות מגדרית כאשר נשים נוטות יותר להישען על המלצות כאלה בהשוואה לגברים.

שני שלישים מהמשיבים מאמינים שהרגלי הצריכה שלהם יכולים להשפיע על שינוי סביבתי, ויותר ממחצית מעדיפים מותגים שמקדמים מטרות חברתיות או סביבתיות. רבע מהם אף יבדקו את ערכי המותג לפני רכישת מוצר יקר.

דור ה-Z נכנס לעולם ההלוואות: מה שונה בצרכנים של היום?
דור ה-Z נכנס לעולם ההלוואות: מה שונה בצרכנים של היום? | צילום: pexels

לסקי הוסיף כי "בעולם שהופך יותר ויותר דיגיטלי ומבוסס מובייל, יצירה של חוויית קנייה אונליין שהיא גם עוברת חלק וגם בטוחה, בשילוב עם פתרונות חדשניים כמו AI תהווה מפתח לעסקים שמתכוונים להישאר תחרותיים".

תגיות:
כרטיס אשראי
/
טלפון נייד
/
דור ה־Z
/
מזומן
/
קניות אונליין
/
משפיעני רשת
/
AI
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף