מאז השקתו בנובמבר 2022 ועד יולי 2025, השירות אומץ על ידי כ־10 אחוזים מאוכלוסיית המבוגרים בעולם. בתוך שנה בלבד, מספר ההודעות שנשלחו דרכו גדל פי חמישה - קצב אימוץ מהיר אף יותר מהחדירה של הסמארטפון בשעתו.
כדי לאסוף נתונים מבלי לפגוע בפרטיות, החוקרים השתמשו במדגם רחב של הודעות שנשלחו בגרסאות השונות של השירות, תוך הפעלת מערכת סיווג אוטומטית שמנעה חשיפה למידע אישי או מזהה. כל הנתונים נותחו לאחר סינון זהויות, כך שהמסקנות התקבלו מבלי שאיש מצוות המחקר נחשף לשיחות עצמן.
הממצא הבולט ביותר: השימוש הפרטי. בעוד שבעבר רבים ראו בו כלי לעבודה, היום כבר ברור שרוב מוחלט מהשיחות אינן קשורות לתעסוקה. ביוני האחרון, למשל, 73 אחוזים מההודעות עסקו בענייני פנאי, לעומת 27 אחוזים בלבד שעסקו במשימות מקצועיות. הצ'אט משמש להכוונה מעשית, חינוך, רעיונות יצירתיים וגם סיוע בניהול יומיומי בבית.
החוקרים מצאו גם הבדלים באופי השימוש: כמעט מחצית מההודעות הן שאלות, כ־40 אחוזים הן בקשות לביצוע פעולה כמו כתיבה או ניסוח, ורק 11 אחוזים מביעות רגשות או דעות. בעבודה, בקשות לכתיבה ולביצוע משימות אחרות תופסות את עיקר הנתח.
גם במישור החברתי התגלו מגמות בולטות: צעירים עד גיל 26 אחראים לכמעט מחצית מהשימוש, פער המגדר הצטמצם משמעותית, והשימוש גובר במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית. נשים נוטות יותר להכוונה מעשית וכתיבה, גברים לשימושים טכניים, ובעלי תארים מתקדמים מעדיפים לשאול שאלות.
בנוסף, נמצא כי השימוש בכתיבה במסגרת העבודה נפוץ במיוחד במקצועות ניהול ועסקים, שם יותר ממחצית מההודעות הקשורות לעבודה עוסקות בניסוח ועריכה של טקסטים. הדבר מעיד על האופן שבו ChatGPT הפך לכלי מרכזי בתקשורת מקצועית ובסיוע בקבלת החלטות.
עוד עלה כי בשימוש מקצועי "מבצעים" יותר מאשר "שואלים": משתמשים פרטיים נוטים לשאלות, בעוד שמשתמשים מקצועיים מבקשים ברוב המקרים ביצוע משימה ממשית - בעיקר כתיבה, תרגום וסיכום מסמכים.
החוקרים מדגישים כי הערך הכלכלי של ChatGPT אינו נובע רק מהשפעה על פרודוקטיביות בעבודה, אלא גם מהשפעה רחבה על "ייצור ביתי": משימות יומיומיות כמו לימודים, בישול וארגון חיי המשפחה. לדבריהם, היקף השימוש הפרטי גדול לא פחות ולעיתים אף יותר מזה המקצועי.