מוסרי טען בפוסט שפרסם כי לא מדובר בהאזנה, אלא בהוכחה לעוצמת מערכת ההמלצות והפרסום של החברה. לדבריו, אילו המיקרופון היה מופעל, המשתמשים היו מבחינים בכך באמצעות נורת חיווי או ירידת סוללה מהירה. לדבריו, מעבר להפרת פרטיות חמורה, השימוש במיקרופון כלל אינו נחוץ כדי להשיג את רמת הדיוק הגבוהה של המודעות.
הסברו של מוסרי נשען על מנגנוני פרסום מתוחכמים שפועלים כבר שנים: מפרסמים משתפים עם מטא מידע על משתמשים שביקרו באתריהם, והחברה משכללת את הנתונים יחד עם תחומי עניין של משתמשים דומים כדי לחזות מה יעניין כל גולש. כך נוצר מנגנון "אנשים שאהבו את זה, אוהבים גם את זה", שהפך את מטא למכונת הכנסות עוצמתית.