במהלך השנה האחרונה בלבד הסירה ספוטיפיי מעל 75 מיליון רצועות מוזיקה שהוגדרו כספאם או כתוכן מזויף. מדובר בעיקר בקבצים שנוצרו בידי מערכות בינה מלאכותית או משתמשים שניסו להטעות את המערכת כדי לגנוב תמלוגים. על פי הנתונים, מאז 2014 גדל סכום התשלומים לאמנים מפלטפורמת ספוטיפיי מ־מיליארד דולר לעשרה מיליארד דולר, וההצלחה הזו הפכה את הפלטפורמה למוקד משיכה גם עבור גורמים שמנסים לנצל אותה לרעה.
בנוסף, החברה תצמצם את פרק הזמן שנדרש לטיפול בתלונות על זיופים ותאפשר לאמנים לדווח על בעיות עוד לפני שהשיר עולה לאוויר. במקביל, היא בוחנת שיתופי פעולה עם חברות הפצה כדי לעצור את ההונאות עוד לפני שהן מגיעות לפלטפורמה. "שימוש לא מורשה בקולו של אמן מנצל את זהותו, פוגע באמינותו ומאיים על שלמות היצירה", נמסר מהחברה, "אנו רוצים לוודא שהשליטה תישאר בידי היוצרים עצמם".
תחום נוסף שבו החברה מתמקדת הוא יצירת מערכת סינון חכמה שתאתר ותסיר "שירים ספאמיים" - רצועות שמועלות בכמות גדולה מדי, מועתקות מאחרים או נוצרות באופן אוטומטי כדי להרוויח תמלוגים.
הסינון החדש ישתמש באלגוריתמים מתקדמים שיזהו התנהגות חשודה של משתמשים, ימנעו קידום של רצועות כאלו במנועי ההמלצות ויעצרו את הפגיעה באמנים אמיתיים. "אם לא נעצור את התופעה", הסבירו בספוטיפיי, "היא עלולה לדלל את מאגר התמלוגים ולהקטין את הרווחים של מי שעובדים באמת על יצירה מקורית".
בתוך כך, ספוטיפיי תיישם בקרוב סטנדרט תעשייתי חדש לגילוי השימוש בבינה מלאכותית ביצירת שירים. באמצעות שיתוף פעולה עם גופים כמו DDEX וחברות הפצה מובילות ברחבי העולם, יוצגו בעתיד קרדיטים מפורטים שיבהירו האם נעשה שימוש בבינה מלאכותית, ובאיזה שלב של ההפקה: קול, כלי נגינה או עיבוד. המטרה, לדבריהם, היא לא להעניש אמנים המשתמשים בכלים כאלה, אלא לאפשר שקיפות מלאה ולחזק את אמון המאזינים.
"השימוש בבינה מלאכותית ביצירה הוא כבר לא שאלה של כן או לא", ציינו בספוטיפיי, "אלא של מידתיות ואחריות. חלק מהאמנים משתמשים בכלים כאלה לעיבוד צלילים, אחרים רק לכתיבה או למיקס. הקהל זכאי לדעת כיצד נוצרה המוזיקה שהוא שומע".