לפי אתר Downdetector a מנטר תקלות בזמן אמת, נרשמו אלפי דיווחים ממשתמשים ברחבי העולם על בעיות בהתחברות לאפליקציות ולחשבונות אישיים. משתמשי Snapchat דיווחו על שגיאות בשליחת הודעות, תלמידי Duolingo לא הצליחו להתחבר לשיעורים, וגיימרים ברחבי העולם לא יכלו לשחק ב־Roblox . גם אתרי מוסדות פיננסיים, בהם הבנקים Halifax Lloyds ו־Bank of Scotland חווים קשיים משמעותיים.
Amazon Web Services, או בקיצור AWS היא זרוע המחשוב הענני של תאגיד אמזון. מדובר באחת מחברות התשתית הגדולות בעולם, שמספקת שירותי ענן ואחסון נתונים למיליוני אתרים, אפליקציות ועסקים. למעשה, חלק גדול מהאפליקציות הפופולריות במכשירים הסלולריים – מרשתות חברתיות ועד שירותי בנקים, ממשלות וחנויות אונליין – פועלות על גבי שרתי AWS .
המערכת מאפשרת לארגונים לשמור נתונים, להפעיל יישומים ולספק שירותים ללקוחות ללא צורך בהחזקת שרתים עצמיים. כשהתשתית הזו נופלת, ההשפעה מיידית ורחבה, משום שהיא מהווה בסיס לפעולתם של אינספור שירותים ברחבי העולם.
זו אינה הפעם הראשונה ש- AWS חווה תקלה משמעותית. במהלך השנים האחרונות אירעו מספר השבתות רחבות היקף, שגרמו להפסקות שירות גם בפלטפורמות גדולות כמו Netflix , Slack ו- Airbnb . עם זאת, התקלה הנוכחית נראית חמורה במיוחד בשל היקפה הגלובלי.
נכון לשעות הצהריים, אמזון עדיין לא סיפקה הסבר מלא לסיבת התקלה, אך עדכנה כי "חלק מהשירותים מתחילים לשוב לפעולה בהדרגה". משתמשים ברחבי העולם דיווחו כי בחלק מהמדינות ניתן כבר להתחבר מחדש לחלק מהאפליקציות.
בתוך כך, מומחים מעריכים כי גם לאחר שהשירותים יחזרו לפעול, עשויים להירשם עיכובים בעיבוד נתונים ואובדן זמני של מידע. באמזון מבטיחים כי יפרסמו דו"ח מפורט על האירוע לאחר חקירה טכנית מקיפה.