יותר ממחצית מהנשאלים, 58%, אף מתכננים להשתמש בכלים הללו לרכישת מתנות בעונת החגים הקרובה (סוף השנה הלועזית וחגי הקניות שמלווים אותה בחו"ל א.פ.), מה שעשוי להפוך את נובמבר הקרוב ל"חודש הקניות הראשון שמונע על ידי בינה מלאכותית".
לדבריו, כאשר עוזר קניות מבצע רכישה, קשה לדעת מי נושא באחריות במקרה של מחלוקת - האם הסוחר, שהלקוח כלל לא ביקר באתרו, או אולי העוזר הדיגיטלי? לדבריו, חוסר הוודאות הזה יוצר סיכונים חדשים לכל הצדדים, במיוחד כשמדובר בחשבונות שנפרצים או ברכישות שבוצעו בשוגג.
הצרכנים עצמם לא אדישים לסיכונים הללו. החשש המרכזי שלהם נוגע לאבטחת תשלומים, להגנה על פרטים אישיים, לטעויות אפשריות במעמד הקנייה ולאובדן תחושת שליטה. ובכל זאת, רמת האמון בבינה מלאכותית כמעט זהה לזו שבערוצי קנייה מסורתיים: 36% מהצרכנים סומכים על בינה מלאכותית שתשפיע על החלטות הרכישה שלהם, לעומת 38% בלבד שמעדיפים להסתמך על אנשי מכירות אנושיים. רק רבע מהנשאלים הצהירו כי הם מעדיפים לקנות אונליין ללא סיוע של בינה מלאכותית כלל.
המהפכה הזאת מתרחשת במקביל להשקת תקן חדש בשם Agentic Commerce Protocol - פרוטוקול פתוח שמאפשר השלמת רכישות דרך ממשקי בינה מלאכותית. המשמעות היא שיותר ויותר עסקאות יבוצעו מאחורי הקלעים, באמצעות אינטראקציה בין מערכות ולא בין בני אדם, מה שמאלץ את הסוחרים לבחון מחדש את שיטות ההגנה והאימות שלהם. בריסקיפייד מדגישים כי כדי לשמור על ביטחון הצרכנים ועל יציבות המערכת, על החברות לשלב בין חדשנות טכנולוגית לשקיפות מידע, ולשתף פעולה בזירת המודיעין הגלובלית נגד הונאות.
"צוותי מניעת ההונאות הם המנהיגים הטבעיים של עידן הקנייה החכמה", אומר אוטו. "התפקיד שלהם הוא לא לעצור חדשנות, אלא לבנות את המסגרות שיאפשרו לארגון לומר לה - כן, אבל בביטחון מלא". לדבריו, רק אם גופי המסחר, החברות הטכנולוגיות והצרכנים יפעלו יחד, ניתן יהיה ליהנות מהיתרונות של עוזרי הקנייה הדיגיטליים מבלי לאבד את תחושת השליטה והאמון שבלב חוויית הצריכה האנושית.