בין היעדים הפופולריים ביותר: לרנקה, דובאי ואתונה ואילו הנתונים על פעילות טרמינל 1 מצביעים על פריחה מחודשת בטיסות הלואו־קוסט.
תנועת הנוסעים הבינלאומית באוקטובר עמדה על 1,794,242 נוסעים, עלייה של 64.8 אחוז לעומת אוקטובר 2024. אם מוסיפים לכך את הטיסות הפנים־ארציות, מספר הנוסעים הכולל שחצה את נתב"ג הגיע ל־1,849,399 נוסעים. גם תנועת המטוסים זינקה ביותר מ־54 אחוזים והגיעה ל־13,058 המראות ונחיתות. היקף המטענים שינועו דרך שדה התעופה עלה ב־16 אחוזים, והסתכם בכ־31 אלף טון.
מי טס הכי הרבה: בראש טבלת חברות התעופה ניצבת אל על, שהובילה באוקטובר לבדה 564,026 נוסעים, נתח שוק של יותר מ־31 אחוז מכלל התנועה הבינלאומית. אחריה מדורגות ישראייר עם 205,380 נוסעים (11.4 אחוז), וויזאייר עם 181,007 נוסעים (10 אחוז), ארקיע עם 161,518 נוסעים (9 אחוז) ו־פליי דובאי עם 72,134 נוסעים.
תופעה בולטת היא החדירה האגרסיבית של חברות חדשות או מתרחבות WizzAir, Aegean Airlines ו־Blue Bird Airways רשמו עליות חדות במיוחד, כש־Blue Bird Airways גדלה באלפי אחוזים לעומת השנה שעברה. גם לופטהנזה ו־יונייטד איירליינס מציגות נוכחות גבוהה במיוחד.
לאן טסים הישראלים: חמשת היעדים המבוקשים ביותר באוקטובר היו לרנקה (100,324 נוסעים), דובאי (99,259), אתונה (97,022), בודפשט (72,871) וניו יורק (66,177). שלושת המקומות הראשונים הם יעדים קרובים, המעידים על נטייה גוברת לחופשות קצרות ומוזלות, כשהפערים ביניהם כמעט זניחים. לרנקה שומרת על המקום הראשון עם עלייה של כ־9 אחוזים לעומת אשתקד.
מגמות מעניינות נוספות מצביעות על זינוק חד ביעדים מסוימים: טיסות לאיטליה גדלו כמעט פי שניים (עלייה של 95.9 אחוז), איחוד האמירויות עלתה ב־82 אחוזים, וארצות הברית ב־70 אחוזים. ניו יורק־ניוארק רושמת עלייה יוצאת דופן של 155 אחוזים, בודפשט עלייה של 142 אחוזים ולוטון שבלונדון קפיצה של 126 אחוזים.
בתוך כך, הנתונים מצביעים על חזרה מסוימת לשגרה גם בפעילות הפנים־ארצית, בעיקר בקו תל אביב–רמון. באוקטובר טסו בקו זה 55,157 נוסעים, עלייה של 27 אחוזים לעומת השנה שעברה. ארקיע הובילה את הטיסות הפנים־ארציות עם כ־37 אלף נוסעים, אחריה ישראייר עם כ־15 אלף.
מעניין במיוחד הוא הנתון של טרמינל 1: למרות שהוא משמש רק לנוסעים יוצאים, עברו בו 148,721 נוסעים – זינוק של 124 אחוזים לעומת השנה שעברה. המשמעות היא גידול מהיר בפעילות חברות הלואו־קוסט, שמשתמשות בו כבסיס עיקרי לפעילותן.
לסיכום, אוקטובר 2025 בנתב"ג מסמן את אחת התקופות החזקות ביותר של השדה מאז מגפת הקורונה והמלחמה. הנתונים מצביעים על כך שהישראלים חוזרים לטוס, בעיקר ליעדים קרובים, עם עלייה ניכרת גם בנסיעות ארוכות לארצות הברית ולאמירויות. החברות הישראליות נהנות מנאמנות מקומית, אך הלואו־קוסט ממשיך לנגוס בנתחים הולכים וגדלים מהשוק.