על פי הדיווח, לבעלי עסקים בארצות הברית תמיד הייתה הזכות לסרב לחלוטין לעשות עסקים עם חברת אשראי. הרשת האמריקאית קוסטקו, לדוגמה, מקבלת רק כרטיסי אשראי של ויזה בחנויות שלה. אבל כללי הרשת הנוכחיים קובעים שאם החנות מקבלת כרטיס אשראי ויזה מסוג אחד, היא חייבת לקבל את כל כרטיסי האשראי של ויזה.
הסדר הפשרה עשוי לשנות נוהג זה בכך שיאפשר לעסקים אמריקאיים לבחור אילו קטגוריות של כרטיסים לקבל מתוך כל הסוגים שחברת כרטיסי האשראי מציעה. אנליסטים אומרים שהקבוצות המוצעות בהסדר רחבות מספיק כך שסביר להניח שהעסקים לא יסרבו לאף אחת מהקטגוריות, כולל אלו המציעות הטבות. הקטגוריות יקבצו כרטיסי כרטיסים רגילים עם כרטיסים שנחשבים פרימיום. הסדר הפשרה אינו משפיע על כרטיסי חיוב.
על פי אנליסטים, תוצאה סבירה יותר היא שצרכנים אמריקאיים יתחילו לראות עמלות נוספות על הרכישות שלהם. חלק מהעסקים כבר גובים עמלות קטנות כאשר לקוחות משלמים בכרטיס אשראי במקום במזומן, אך אלו נוטות לחול באופן נרחב על כל כרטיסי האשראי. על פי הדיווח, ההסדר ילך צעד קדימה, ויאפשר תוספות שונות בהתאם לקטגוריה שאליה משתייך הכרטיס. כרטיס אשראי בסיסי וחסר הוצאות, למשל, עשוי לכלול תוספת של 2.5% מסכום העסקה, לעומת 3% עבור כרטיס תגמולים.
על פי הדיווח, ההסדר ידרוש מבנקים בארצות הברית להוסיף סמנים חזותיים ברורים לכרטיסים כדי לעזור לצרכנים ולעסקים לקבוע לאיזו קטגוריה משתייך הכרטיס, אך עדכון כזה עשוי לקחת שנים. עבור העסקים, הוספת העמלה תעזור לקזז את העלויות שלהם, אך היא באה עם סיכון של בחירת הלקוחות לא לערוך קניות בבית העסק. סקר שנערך לאחרונה על ידי TD Cowen מצא שכשני שלישים מהצרכנים יבחרו להחליף אמצעי תשלום אם יתמודדו עם תוספת של 3% עד 4% במחיר.
על פי הדיווח, האנליסטים לא צופים שההסדר יגרום לקפיצות גדולות בעמלות השנתיות. אם כבר, הכללים החדשים עשויים לדחוף את הבנקים בארצות הברית לתחרות גדולה יותר כדי לשמור על נאמנות הלקוחות שיש להם הוצאות גבוהות, מכיוון שלעסקים יהיו תמריצים חדשים להפנות קונים לכיוון אמצעי תשלום זולים יותר.