הכל במסך אחד: השיפור החדש בצ'אט GPT יעשה סוף סוף סדר

צ'אט הבינה המלאכותית הפופולרי משיק עדכון שמאפשר שילוב פעיל של דיבור וטקסט באותו חלון שיחה, ומייתר את המעבר בין מצבים. המשתמשים יוכלו כעת לראות תמונות, מפות ותשובות בזמן שהם מדברים

ד"ר איתי גל צילום: מעריב אונליין
העדכון החדש בצ'אט ג'יפיטי | צילום: OpenAI

עד כה מצב הקול הופעל רק בחלון ייעודי שבו הופיע עיגול אנימציה, בלי האפשרות לראות טקסט או תמונות, מה שהקשה על מעקב אחר תוכן השיחה. כעת ניתן לדבר, לראות את המענה נכתב מול העיניים, לסקור את ההודעות הקודמות ולבחון תמונות או מפות הנשלחות במהלך השיחה באופן רציף.

מטה Open AI
מטה Open AI | צילום: שאטרסטוק

החידוש מהווה שינוי מהותי בהתנהלות עם העוזר הדיגיטלי. במקום לבחור מראש בין שיחה קולית לשיחה טקסטואלית, המשתמש יכול לעבור בין השניים בחופשיות בתוך אותו חלון. אם מתעורר צורך בשיחה קולית, לוחצים על ההקלטה וממשיכים לדבר. כשמעוניינים לחזור להקלדה, עוצרים את ההקלטה ולוחצים על סיום. החוויה כולה נשארת באותו מסך, והיא מעניקה תחושה טבעית יותר של שיחה קרובה, במקום מעבר מתמיד בין ממשקים שונים.

העדכון החדש מתפרסם יום אחרי החידוש בתחום הקניות של צ'אט ג'יפיטי. החברה שילבה יכולות מחקר מעמיקות בתוך חוויית הקניות, עד כדי כך שהמערכת שואלת שאלות הבהרה, סורקת מקורות מגוונים ומייצרת מדריכי רכישה מותאמים אישית. כעת נראה שהחברה ממשיכה בתנופה, ומפשטת גם את חוויית השיחה הקולית, כחלק ממגמה רחבה של איחוד כל יכולות הבינה המלאכותית לחלון יחיד ויעיל.

השינוי הנוכחי עונה על אחת הטענות המרכזיות של משתמשים במצב הקול הקודם. רבים ציינו שקשה לעקוב אחרי התשובות של צ'אט ג'יפיטי כשהן מושמעות בלבד בלי שיופיעו כטקסט. אם פספסו מילה או משפט, לא הייתה דרך לדעת מה נאמר בלי לחזור למסך הטקסטואליות ולנתק את מצב הקול. עכשיו ניתן לשוחח ולהמשיך לראות כל מילה על המסך, כולל הצגת תמונות, גרפים ומפות בזמן השיחה, מה שמקל באופן משמעותי על תהליכי עבודה, לימוד או חיפוש מידע.

החברה מציינת שהעיצוב החדש יהפוך לברירת המחדל בכל הפלטפורמות, הן באפליקציה והן בדפדפן. כל משתמש יקבל את העדכון באופן אוטומטי בימים הקרובים. מי שמעדיף עדיין את ממשק הקול הישן, המבוסס על מסך נפרד, יוכל להשיב אותו בהגדרות. תחת האפשרות מצב קול יופיע כעת כפתור חדש המאפשר בחירה במצב נפרד. בכך החברה שומרת על חופש הבחירה, אך מציעה כברירת מחדל חוויה אינטואיטיבית יותר.

מה שמעניין במיוחד הוא האופן שבו שני העדכונים האחרונים, גם בתחום הקניות וגם בתחום הקול, מצביעים על הכיוון שאליו הולכת החברה. נראה שהאסטרטגיה היא לחזק את תחושת האינטראקציה האנושית, להפוך את השיחה לשוטפת ולחסוך מהמשתמשים החלטות טכניות. החברה מבטיחה להמשיך לפתח יכולות שיאחדו בין דיבור, טקסט ותוכן ויזואלי כך שהכול יתקיים בסביבה אחת קוהרנטית.

תגיות:
צ'אט GPT
/
OpenAI
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף