נצמדים לחדשות, אוהבים אירוויזיון ונעזרים בעיקר בצ'אט ג'יפיטי: דו"ח הרגלי הצפייה והגלישה של yes ופלאפון לשנת 2025 מציג תמונת מצב מפורטת על האופן שבו הישראלים צורכים חדשות, בידור, אינטרנט ובינה מלאכותית, על רקע שנה ביטחונית מורכבת ורוויית אירועים.
yes ופלאפון פרסמו היום את הדו"ח השנתי, המבוסס על נתוני שימוש מצטברים ועל סקר שנערך בדצמבר 2025 באמצעות מכון המחקר 2thepoint בקרב 509 משתתפים בני 18 ומעלה מהחברה היהודית והערבית. מהנתונים עולה כי משק בית ישראלי צפה בממוצע 9.1 שעות ביום בטלוויזיה, ירידה לעומת 10.8 שעות בשנת 2024 ו 10.1 שעות בשנת 2023, אך נתון דומה לרמת הצפייה בשנת 2022 שעמדה על 9.2 שעות. במהלך ימי המלחמה עם איראן בחודש יוני נרשמה קפיצה חדה של 23% בשעות הצפייה, עד 11.2 שעות ביום.
בתחום הספורט בלט גמר גביע המדינה שבו ניצחה הפועל באר שבע את בית"ר ירושלים כמשדר הנצפה ביותר של השנה. אחריו דורגו משחקי חצי גמר ליגת האלופות בין פריז סן ז'רמן לארסנל ובין אינטר לברצלונה. גם משחקי נבחרת ישראל בכדורגל מול איטליה והניצחון ביורובאסקט על צרפת נכנסו לרשימת שיאי הצפייה.
אירוויזיון 2025 רשם השנה נתון צפייה חריג בגובהו, עם 71% צפייה בגמר, עלייה של 25% לעומת השנה הקודמת. סקר נלווה מצא כי 65% מהישראלים סבורים שחשוב שישראל תשתתף בתחרות, למרות ש 82% מאמינים שהשיפוט מוטה פוליטית.
הרשתות החברתיות ממשיכות להיות מקור החדשות המרכזי. 72% מהישראלים מתעדכנים בחדשות דרך פלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טלגרם, טיקטוק וטוויטר. 64% משתמשים באתרי אינטרנט, 55% בערוצי טלוויזיה ורק 13% בעיתונות המודפסת. 43% מהישראלים מתעדכנים בחדשות לפחות פעם בשעה עד שעתיים, ו 55% מעדיפים סרטונים קצרים על פני מהדורות חדשות מלאות. בימי הלחימה מול איראן נרשמה עלייה של 45% בזמן הצפייה בחדשות.
נתוני yes מצביעים גם על תרבות זפזופ אינטנסיבית. משק בית ממוצע עבר בין ערוצים כ-50 פעמים ביום, צפה ב-30 סרטים וב-21 סדרות בשנה. תשע מתוך עשר הסדרות הנצפות ביותר היו הפקות מקור ישראליות. 55% מהצופים בוחרים תוכן לפי המלצות חברים, 43% לפי קידום על המסך ו-37% לפי המלצות ברשתות החברתיות. שליש מתחשבים בהעדפות בני הבית ו 19% מסתמכים על ביקורות מקצועיות. 75% מעדיפים צפייה משותפת, ו-77% מהגלישה הביתית והסלולרית מיועדת לווידיאו וסטרימינג.
בגזרת האינטרנט הסלולרי נרשמה עלייה של 12% בנפח הגלישה למנוי. מנויי דור חמישי גולשים בכ 30% יותר ממנויי דור רביעי. בית ישראלי ממוצע צורך כ 700 ג'יגה בחודש, והתחזית היא ליותר מ 1 טרה עד שנת 2030.
השימוש בטלגרם עלה ב 47%, ובזמן אזעקות נרשמו קפיצות של עד 600% בנפח השימוש, בעיקר לצפייה בסרטונים ועדכונים חיים. בזמן שהייה בממ"דים 42% מהישראלים מתקשרים להוריהם, 56% גוללים בנייד ו 53% משוחחים עם הנוכחים.
בתחום האפליקציות נרשמה עלייה גם בספוטיפיי, זום, בוקינג וטיקטוק, בעוד שטינדר וטוויטר רשמו ירידות. השימוש בארנקים דיגיטליים ממשיך לעלות, ו 55% משלמים כמעט תמיד ללא מזומן.
בקרב ילדים ובני נוער התמונה מורכבת. 76% מההורים מדווחים שילדיהם משחקים במשחקי מחשב, 56% סבורים שהדבר מפחית יציאה מהבית, ורק 43% מגבילים שימוש בנייד בגילאי 7 עד 12. מחצית מההורים היו רוצים שילדיהם יפסיקו לשחק ברובלוקס ופורטנייט. במהלך המלחמה עם איראן עלתה הצפייה בתכני ילדים באפליקציות ב 33%.
גם תחום הנסיעות לחו"ל מושפע מהמציאות הביטחונית. 75% מהישראלים חוששים לנסוע לחו"ל, בעיקר למערב אירופה, ו 67% חוששים לדבר עברית בקול רם. יוון נותרה היעד המועדף, ואחריה קפריסין, איטליה, ארצות הברית ואיחוד האמירויות. 25% דיווחו שטיסתם בוטלה במהלך השנה, ו 70% מעדיפים להזמין חופשה עם אפשרות ביטול.