אייפון או סמסונג? זה הסמארטפון שהישראלים העדיפו ב-2025 

נתוני מכירות מ-2025 חושפים פערים מפתיעים בין תל אביב לבאר שבע והפריפריה, לצד עלייה בהוצאה הממוצעת והתחזקות הפרימיום

מיטל שרעבי צילום: פרטי
רכישת סמארטפון בחנות
רכישת סמארטפון בחנות | צילום: AI
4
גלריה

על פי נתונים שנאספו מ־95 סניפים ואתרי מכירה של מחסני חשמל, שקם אלקטריק, שקם דיוטי פרי ואתר Payngo - המהווים יחד כ־20% ממכירות הסלולר בישראל - מחיר העסקה הממוצעת לרכישת סמארטפון עמד השנה על 2,434 שקל. מדובר בעלייה של כ־7% לעומת 2024, אז עמד המחיר הממוצע על 2,303 שקל.

באופן מפתיע, העלייה במחיר העסקה הממוצעת לא נובעת מהתייקרות רוחבית של המכשירים עצמם. להפך: ברוב המותגים המובילים נרשמה דווקא ירידת מחירים. מחיר אייפון ממוצע עמד ב־2025 על 4,358 שקל - ירידה של כ־4% לעומת השנה שעברה. מכשירי סמסונג הוזלו בכ־8% למחיר ממוצע של 2,185 שקל, וגם שיאומי רשמה ירידה דומה למחיר ממוצע של 957 שקל.

הפער בין ירידת מחירי המכשירים לבין העלייה בהוצאה הכוללת מוסבר, בין היתר, בשינוי תמהיל הרכישות.

סמארטפון
סמארטפון | צילום: Pixabay

קטגוריית הפרימיום – מכשירים שמחירם עולה על 4,000 שקל, דוגמת Samsung S25 Ultra ודגמי iPhone Pro Max - רשמה קפיצה חדה והגיעה ל־36% מנתח השוק, לעומת 28% בלבד אשתקד.

קטגוריית הביניים, בטווח של 1,000-4,000 שקל, אמנם נותרה הגדולה ביותר, אך נחלשה ל־43% מהשוק - ירידה של כ־5%. קטגוריית המכשירים במחיר 500–1,000 שקל ירדה ל־13%, ואילו המכשירים הזולים ביותר, עד 500 שקל, שמרו על נתח יציב של 8%.

בבחינת המותגים, אפל רשמה גידול כמותי של 11% במכירות האייפון לעומת השנה הקודמת. מנגד, סמסונג רשמה ירידה של 8% ושיאומי ירידה של 4%.

ההפתעה הגדולה מגיעה מכיוונם של מותגים צעירים יחסית: Nothing זינקה ב־140% במכירות, OPPO עלתה ב־50%, וגוגל פיקסל רשמה עלייה של 34%.

המכשיר הנמכר ביותר בישראל ב־2025 היה iPhone 16 בגרסת הבסיס - שנה שנייה ברציפות. במקום השני דורג Samsung S25 Ultra, ובמקום השלישי Redmi Note 14 של שיאומי.

אייפון 16
אייפון 16 | צילום: צחי הופמן

אחד הגורמים המרכזיים להתחזקות המכשירים המתקדמים הוא המעבר לדור 5. ברשתות החשמל נרשם השנה גידול של כ־30% במכירות חבילות תקשורת 5G - נתון שמשקף גם את הדרישות של קהל צעיר יותר למכשירים חזקים, המאפשרים הרצה חלקה של משחקים, אפליקציות ותכני וידאו, לצד שיפור משמעותי באיכות הצילום.

גם ההעדפות הגיאוגרפיות נשמרות. זו השנה הרביעית ברציפות שאילת מובילה במכירות סמארטפונים כאחוז מסך המכירות הכללי, אחריה באר שבע, תל אביב, הקריות ופתח תקווה.

כאשר מוציאים את אילת מהחישוב, תל אביב בולטת כעיר שבה נמכרים בעיקר אייפון ומכשירי שיאומי, בעוד שבאר שבע נרשמת העדפה מובהקת למכשירי סמסונג.

סמסונג גלקסי A56
סמסונג גלקסי A56 | צילום: צחי הופמן

תחום הטרייד־אין ממשיך לצמוח: ב־2025 נרשם גידול של 35% בהיקף העסקאות. כל לקוח רביעי שמתעניין ברכישת סמארטפון חדש בודק אפשרות לטרייד־אין, ו־15% מהעסקאות אכן מתבצעות בדרך זו.

גם היצרניות עצמן תרמו למגמה: אפל וסמסונג הציעו השנה הטבה של 100 דולר ללקוחות שביצעו טרייד־אין במסגרת שדרוג לדגמי iPhone 17 או Galaxy S25 - צעד שמחזק את המעבר למכשירים יקרים יותר, אך גם מאריך את מחזור החיים של המכשירים הישנים.

תגיות:
סמארטפון
/
אייפון
/
ישראל
/
סמסונג
/
אנדרואיד
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף