בנוסף לחששות הביטחוניים, נשמעות טענות קשות מצד חברות אמריקאיות על גניבת קניין רוחני. חברות כמו אנתרופיק ו-OpenAI מאשימות את מתחרותיהן מסין בקצירת נתונים בלתי חוקית מהמערכות שלהן, במטרה להאיץ את פיתוח המודלים הסיניים. "הניו יורק טיימס" חושף כי אנתרופיק שלחה לאחרונה מכתב לסנאטורים אמריקאים, ובו האשימה את ענקית הטכנולוגיה הסינית עליבאבא בניסיון להעתיק את הטכנולוגיה שלה באופן "חצוף" ו"בלתי חוקי" באמצעות עשרות אלפי חשבונות פיקטיביים.
למרות המכשולים וההאשמות, המומחים תמימי דעים כי הפער בין המעצמות הולך ומצטמצם. ההערכות גורסות כי סין מפגרת כעת רק בשישה חודשים או פחות מאחורי החברות האמריקאיות המובילות. נראה כי בקרב על השליטה בבינה המלאכותית, המודל הסיני הזול והנגיש מצליח לאתגר ברצינות את ההגמוניה של החברות המובילות בארה"ב.