יו"ר המפלגה הכלכלית, פרופ' ירון זליכה, התארח הבוקר (ראשון) בפודקאסט "בחירות אישיות" של וואלה NEWS ו-103FM. בשיחה עם בן כספית, זליכה טען כי נתניהו לא מבין בכלכלה (אף שהודה כי היה שר האוצר הטוב ביותר בהיסטוריה הישראלית), טען כי ישראל היא מהמדינות המושחתות בעולם - והסביר כיצד הוא מתכוון לשנות את פני הכלכלה.

במהלך השידור חשף זליכה כי אחרי בחירות 2009, סיפר לו ראש הממשלה כי "כל הטייקונים במדינת ישראל עלו אליו לרגל כדי להתחנן בפניו - 'אל תחזיר את זליכה'". הוא הדגיש: "אני הולך לריב עוד הפעם עם כל הגנבים האלה. אני אכסח אותם אחד־אחד. אני יודע איפה נקודות התורפה שלהם - ומזה הם חוששים". לדבריו, הוכחה לכך שהוא ממודר על ידי אותם טייקונים היא העובדה שלא הוזמן לאולפנם של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'.

"הממשלה בישראל, למרבה הצער, היא אחת הממשלות המושחתות ביותר בעולם המערבי. בעשור האחרון הציבור משלם 15 אחוז מחשבון החשמל ליצחק תשובה ולחברים שלו - כי נתניהו לא אכף את חוקי המונופול והפיקוח על המחירים. בוזזים אתכם, הטייקונים, המונופולים והגזלנים. המחירים בישראל 25 אחוזים יותר יקרים מהמערב, זה 80 אלף שקל בשנה שאנחנו משלמים, משפחה ממוצעת, את מחיר הביזה", אמר זליכה על המצב הכלכלי.

"אנחנו בפתחו של אסון כלכלי, בדרך לשלושה מיליון עניים, עם 20 אחוזים מהעסקים שמתו. מר נתניהו שפך בחודשים האחרונים 160 מיליארד שקל. מה יקרה למחרת הבחירות כשהכסף ייגמר? הכסף כבר נגמר", הוסיף.

על מצבה של מפלגתו, שעד כה לא עוברת את אחוז החסימה ברוב המוחלט של הסקרים, השיב זליכה: "אני כבר עכשיו עובר. יש שלושה סקרים, אחד עברתי, שניים אני על הסף. יש לי ארבעה מנדטים בונקר, המצביעים שלי ילכו איתי באש ובמים, למפלגות האחרות אין בונקר. יש עוד ארבעה מנדטים שרוצים להצביע לי. יש לי הבטחה אחת מאוד חשובה – אני רץ עד הסוף ואני גם אנצח. לא יעזור כל הקמפיין שמנהלים נגדי, אני עשוי מחומרים אחרים והגיע הזמן שתבינו את זה".

מי מתאים לראשות הממשלה?
"האמת? אף אחד מהם, אבל זה מה יש. אני לא חושב שאף אחד מהם הוא 'כוס התה' שלי".

אתה רוצה להיות רה"מ?
"ממש לא. אני בא לארבע שנים לעשות סדר וניקיון בכלכלה הישראלית".

לאורך המשדר פרש זליכה את תוכניתו הכלכלית, ובה בין השאר התוכנית להפחית את המע"מ ל־15 אחוזים. "הדבר הזה שווה לכל משפחה בישראל 2,000 שקל בשנה", הדגיש. כמו כן, הבטיח לבטל את המכסים על ייבוא מזון, פארם וקוסמטיקה ובכך להוריד את מחיריהם.

לזליכה תוכנית לשינוי מערכת החינוך, ובמרכזה הקטנת מספר התלמידים בכיתות באמצעות צמצום שעות הוראה והוצאות על פיקוח. "מ־40 ילדים בכיתה הילדים ייצאו 'דפ"רים'. אנחנו לא יכולים להמשיך ככה. המורים קורסים, החינוך לא שווה כלום. צריך 18 ילדים בכיתה, לא אחד יותר".

זליכה מתח ביקורת נוקבת גם על המפלגות החרדיות: "מי שגוזר עוני על המגזר החרדי הן המפלגות החרדיות והברית המושחתת שלהן עם נתניהו. אפסיק את קצבאות הילדים מעל ארבעה - לילדים חדשים. אתם רוצים 15 ילדים? סבבה - אבל אני לא אגדל את הילדים שלכם. אנחנו לא מסוגלים יותר לממן את זה. אני הולך להשקיע סכומי עתק במגזר החרדי, בחינוך שלהם, בהשכלה, בשירותי הבריאות והרווחה שלהם".