יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, הורה היום (חמישי) למפלגת העבודה ולמועמדת מספר 7 ברשימתה, איבתיסאם מראענה, להשיב עד יום שני בשבוע הבא על העתירה שהגיש מעוזיה סגל לפסילת המועמדת, בעקבות האמירות מעוררות המחלוקת שפרסמה בעברה ברשתות החברתיות. כמו כן, היועץ המשפטי לממשלה התבקש להביע את עמדתו בנוגע לפסילה עד יום שלישי.

בתוך כך, מספר 2 במפלגת העבודה, עמר בר לב, התייחס הבוקר בראיון לגל"צ לסערה סביב מראענה: "אני חושב שחלק גדול ממצביעי המפלגה סימנו את מראענה במשבצת ולא הכירו את ההתבטאויות שלה. ברגע שהם ראו שהיא ערבייה ואישה אמרו שזה חשוב שהיא תהיה ברשימה".

כזכור, מעוזיה סגל, חבר מפלגת העבודה ונכה צה"ל, עתר שלשום לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את מועמדת מספר 7 ברשימת העבודה מפלגתו לכנסת, אבתיסאם מראענה מנוחין, בשל "עמדותיה הכופרות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותמיכתה במבצעי פעולות טרור", לטענתו.

סגל חייב לצרף לעתירתו עד חצות חתימות של 12 חברים בוועדת הבחירות המרכזית המסכימים לעתירה, אחרת היא תדחה על הסף. לעתירה מצורפות דוגמאות של פוסטים וציוצים שפירסמה מראענה בשנים האחרונות, מהם עולה לכאורה כי יצאה "נגד קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הסיתה לגזענות ואף הסיתה לאלימות ותמכה בארגוני טרור ופעילי טרור הפועלים נגד מדינת ישראל".

מפלגת העבודה פרסמה הודעה לעתירה לפסילת מועמדותה של איבתיסאם, והודיעה כי: "איבתיסאם מרעאנה בחרה להתמודד במפלגה ציונית ונבחרה על ידי חברות וחברי המפלגה בקולות רבים. היא מאמינה בחיים משותפים ונאבקת כל חייה נגד אלימות.  ככל שחלק מהאמירות מנוסחות באופן קשה לכולנו, הן אמירות מהעבר הרחוק שאינן משקפות את עמדתה של איבתיסאם בהווה. הנסיונות העצובים של מי שחלקם כבר אינם חברי מפלגה שהתרגלו לקרבות פנימיים ופוליטיקה קטנה הם לא חלק  מהמפלגה כיום. מפלגת העבודה מתחדשת, מסרבת להתקע בעבר אלא בונה עתיד חדש וטוב יותר".