שר התחבורה לשעבר, ח''כ בצלאל סמוטריץ', יו''ר רשימת הציונות הדתית התראיין היום (שני) לתוכנית "בחירות אישיות" של 103FM ו"וואלה ניוז!", ושוחח עם ינון מגל ויקי אדמקר על התוכניות של המפלגה ביום שלאחר הבחירות. לטענתו, אינו מעוניין לחזור לתפקיד שר, אלא להתמנות לתפקיד יו''ר ועדת החוקה והמשפט "על מנת להוביל את חקיקת פסקת ההתגברות, שינוי שיטת בחירת השופטים, ביטול עילת הסבירות על החלטת נבחרי ציבור, חוק היועמ"שים ופיצול תפקיד היועמ"ש".

בצלאל סמוטריץ'. צילום: מפלגת הציונות הדתית

סמוטריץ' נשאל על שיתוף הפעולה עם איתמר בן גביר ומפלגת עוצמה יהודית: "מעולם לא הסתייגתי ממנו, הלכתי איתו לסבב א' ב-2019, להזכירכם, אז הלכו לפח ארבעה מנדטים". השר לשעבר התייחס לאפשרות כי בן גביר ימונה לשר בממשלה הבאה ואמר כי "לא מבין את השאלה בכלל, בן גביר והאנשים שהוא מייצג הם לגיטימיים במשחק הדמוקרטי. אם לגיטימי שיהיה חבר כנסת, לגיטימי שיהיה שר ואפילו ראש ממשלה אם ייבחר לתפקיד".

הוא הוסיף כי בניגוד למה שטוענים בן גביר איננו ממשיכו של כהנא. "הוא אמר על כל במה שהוא לא ממשיך דרכו של הרב. לכהנא היו עמדות שלא נוכל להסכים איתן, אני לא מרגיש צורך לרוץ ולהתנצל על אנשים שאני רץ איתם גם אם אני לא מסכים איתם בהכל. ההבדל הוא בסגנון, אני יכול לומר שאני יותר ממלכתי אופטימי וחיובי", אמר סמוטריץ'.

בחיבור החדש, שרץ תחת השם "הציונות הדתית", נמצאת גם מפלגת נעם, שנציגה אבי מעוז שובץ במקום השישי. מעוז ידוע בעמדותיו נגד קהילת הלהט"ב, אך סמוטריץ' התעקש כי "מדובר באדם עתיר זכויות. יש לי איתו מכנה משותף רחב, מניח שיש גם הבדלים". לטענתו, הוא יותר קרוב לעמדותיו של מעוז "מאשר לעמדותיה של מרב מיכאלי. למדינה כמדינה יש ערכים שעליה היא מושתתת, ערכים דמוקרטיים, יהודיים וחברתיים. אני מציע לא להשתיק את הוויכוח האידיאולוגי בנושא".