יושב ראש רשימת הציונות הדתית בבחירות לכנסת ה-24, ח''כ בצלאל סמוטריץ', שוחח הבוקר (רביעי) עם ינון מגל ובן כספית בתוכניתם ב-103FM. סמוטריץ' תקף את יו''ר מפלגת ימינה נפתלי בנט ואמר כי "פניו לממשלה עם השמאל. הוא אמר שראש הממשלה בנימין נתניהו סיים את תפקידו, הוא פוסל בכך 30 מנדטים של הליכוד מימין". בנוסף, סמוטריץ' הסביר מדוע לא הסכים לחתום מול רה''מ על מסמך שימנע ממנו לנהל מו"מ מול מפלגות אחרות לאחר הבחירות: "לא אחתום על מסמך שמדבר בסגנון של אנשים ומפלגות. אני רוצה לדבר בשיח של עקרונות".

אתה אומר לא חותם, עושה ממשלה ימנית, עקרונות.
"אני מוכן לחתום, אני דרשתי לחתום על כל מסמך שמדבר בשפה של ערכים, דרך, קווי יסוד ותוכניות עבודה, אני לא מוכן לחתום על מסמכים שמדברים בסגנון של אנשים ומפלגות, וזו בעיניי אחת הבעיות הקשות של הפוליטיקה הישראלית, הכול אישי, הכול עלבונות, החרמות ומשקעי העבר. אני רוצה לדבר בשיח על עקרונות, ממשלת ימין, אני דורש שהממשלה הזאת תהיה ימין בתוכניות עבודה, במה שהיא תממש. כמובן התיקון במערת המשפט, כי בלי זה אין משמעות לממשלת ימין".

איך אתה מקבל את ההצהרה של בנט שלא יישב בממשלה של לפיד?
"אני מוכרח לומר שאני שמעתי את ההפך וזה מצער אותי מאוד. שמעתי את בנט אומר בקולו שפניו לממשלה עם השמאל. כשאתה לא מוכן לשבת עם נתניהו, אתה פוסל 30 מנדטים של הליכוד מימין".

בנימין נתניהו (צילום: Menahem Kahana/Pool via REUTERS)
בנימין נתניהו (צילום: Menahem Kahana/Pool via REUTERS)

הוא לא אמר את זה.
"הוא אמר 'אני חושב שנתניהו לא יכול להיות רה"מ וסיים את תפקידו' ואומר אני לא מוכן שלפיד יהיה ראש הממשלה אבל יכול לשבת איתו". 

על פי הסקרים אתם יורדים ל-58 בגוש.
"אני חושב שיש משהו בזה שחלק מהשותפים שאמורים להרכיב ממשלה כזאת קצת מוציאים את החשק, מפלרטטים עם מפלגות אחרות בשמאל".

מה הדיל שהוא מציע? הרי היה קטע שהשמאל אמר בבחירות הקודמות לא נשב עם נתניהו והמשותפת והכול היה שקר. מה בנט מציע? או שישב עם נתניהו או שילך עם סער בברית אחרי הבחירות ויגידו סער ובנט ברוטציה ראשי הממשלה, לפיד והשמאל תצטרפו וכך נגרש את ביבי.
"קראתי את הפרשנות הזאת, לי יש איתה שתי בעיות מהותיות, כי זו ממשלה עם השמאל, שבה לא מתקנים את מערכת המשפט עם מרב מיכאלי".

מרב מיכאלי בפריימריז לרשימת העבודה (צילום: אבשלום ששוני)
מרב מיכאלי בפריימריז לרשימת העבודה (צילום: אבשלום ששוני)

מרב מיכאלי עם שישה מנדטים, היא תיתן את הטון?
"בכנסת, קואליציה צריכה אצבעות, תבוא פסקת ההתגברות, כן מיכאלי עם שישה מנדטים תטרפד את זה".

אמרת שאתה לא מוכן לחתום על הסכמים שמדברים על אנשים אבל אתה משחק משחק כפול.
"למה? חתמתי עם נתניהו על הסכם שיש בו הסכם עודפים, והסכם לשיתוף פעולה פוליטי סביב ערכים. כבר בהקדמה להסכם, אני החתמתי את נתניהו על קווי יסוד מפורטים וברורים. אני הולך לממשלה עם הליכוד והמפלגות החרדיות ואני מקווה שגם בנט יבוא ב-61 מנדטים".

גם אם מנסור עבאס יצטרף?
"לא תהיה ממשלה עם אנשים שכופרים באתוס המכונן של מדינת ישראל כמדינה יהודית, לא תהיה ממשלה עם תומכי טרור. זה לא יקרה".

פטין מולא דיבר עם הרשות.
"חבל לי שנפתלי מחליש את המאמץ".

יש לנו תגובה שלו.
"תגובה גנרית".

תצביעו בעד חוק צרפתי רטרואקטיבי?
"חוק צרפתי עוסק בחקירות ראש הממשלה, תיקי ראש הממשלה זה אירוע מסוג אחר, אני חושב שחוק צרפתי הוא נכון. אני לא מכיר דרך משפטית לעצור את המשפט הזה. קיבלנו רק השבוע החלטה של ביהמ"ש שאומרת שהיועמ"ש פעל בניגוד לחוק יסוד שנועד לשמור על מדינת ישראל והדמוקרטיה הישראלית. אני רוצה להעביר חוק שיעגן את דוקטרינת פרי העץ המורעל".

לאחר הראיון המשיך סמוטריץ' לתקוף את נפתלי בנט ורשם ברשת הטוויטר כי "ממשלה עם השמאל היא ממשלת שמאל. או שתום אחרי הבחירות ממשלת ימין על מלא, או שתקום ממשלת שמאל של סער, לפיד, בנט, מיכאלי, ליברמן וניצן הורוביץ'".