לפני כשלושה שבועות הודיע חבר הכנסת לשעבר עפר שלח על פרישה מהמירוץ לכנסת ה-24, לאחר שהמפלגה בראשה עמד, תנופה, לא התרוממה בסקרים. הבוקר (רביעי) שוחח שלח עם בן כספית בתוכנית "בחירות אישיות" של 103FM בשיתוף וואלה!. שלח לא חשש לתקוף את שותפו הפוליטי במשך שנים, יו''ר יש עתיד יאיר לפיד, הביע דאגה מהתנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם חשף את המגעים שניהל עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ויו''ר העבודה מרב מיכאלי לקראת ריצה משותפת.

כזכור, שלח עזב את יש עתיד לאחר שלפיד סירב לדרישתו לקיים פריימריז פתוחים לראשות הרשימה. "היינו בכחול לבן אוגר על גלגל, אמרתי ליאיר שגם ככה רוב הסיכויים הם שהוא ינצח בפריימריז, זו מפלגה שלו עם תשתית שלו. כך היינו מקבעים את המעמד שלו כמנהיג הגוש, אבל כרגע אילו סמכות מול העבודה, מרצ וגנץ. הגוש מפורק", אמר שלח שחשף כי מאז שעזב את המפלגה, הוא ומי שהיה חברו הקרוב לא החליפו מילה ביניהם: "שלושה ימים אחרי השיחה כבר הייתה קבוצת וואטצאפ של הח''כים בלעדיי. לא רציתי לעזוב את יש עתיד, יהודי גירש יהודי".

 עופר שלח ויאיר לפיד  (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
עופר שלח ויאיר לפיד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

לטענתו, מצבה של יש עתיד בסקרים לא משקף את מה שיכול היה להיות. "פחות או יותר, הגודל של יש עתיד הוא כמחצית מהליכוד. המפלגה הייתה צריכה להיות, בתהליך נכון, ב26-27 מנדטים, דופקת על שערי הליכוד אחרי הקורונה ומשפט נתניהו", אמר ח''כ לשעבר.

בשלב זה פנה שלח לבקר את התנהלותו של ראש הממשלה ואת מצב המערכת הפוליטית בישראל: "אחרי הבחירות, יהיו יותר מ-80 מנדטים של ימין קשה וחרדים. חלקם בכלל מצביעי עבודה, כחול לבן ומרצ. יש מי שיחשוב שזו ממשלת החלומות, מבחינתי זו ממשלת הסיוט. הפוליטיקה נמצאת בשפל של כל הזמנים. הרמה בממשלה ובכנסת צנחה באופן טוטאלי". לדבריו, החטא הגדול ביותר של נתניהו הוא ניוון שיטתי ומכוון של מוסדות קבלת ההחלטות.

שלח המשיך והסביר כי קואליציה שמורכבת ממפלגות המנופפות בדגל 'רק לא נתניהו' היא "יצור בלתי אפשרי. אני חושב שזה בלתי אפרי לייצב אותה סביב נושא מסויים, למעט התמונה שבאמת מחצית מהעם מחכה לה – הגירוש השני מבלפור".

לאחר מכן התייחס למגעים שניהל עם מפלגות השמאל האחרות לקראת חבירה לרשימה שתרוץ יחד בבחירות: "מיכאלי לא רצתה רשימה שתורכב ממני ומרון חולדאי. כשהתחלתי, היה לי סקר שהראה שאני עובר את אחוז החסימה, אך לא רציתי להקים מפלגה. היה ברור שאם אני לא מגיע לחיבור, אני פורש. ניסיתי לבנות בית באמצע טייפון, כשהטייפון הוא 'רק לא ביבי', שמעביר קולות ממקום למקום".

שלח בחר לתקוף גם את מודעת הקצינים הבכירים שקראה לבני גנץ לפרוש מהמירוץ לכנסת. "זה זוועה, ואני לא מחסידיו של גנץ. מי שלא רוצה להצביע לגנץ, שלא יצביע. להגיד לו לא לרוץ בגלל שהמטרה היא להזיז את ביבי? זו הזניה של התהליך הפוליטי", תקף הח''כ לשעבר.

לבסוף, שלח לא שלל חזרה עתידית לחיים הפוליטיים, אך אמר שיעשה זאת רק בשביל לבנות בית פוליטי. "אם אצא, אלוהים יודע אם אחזור, אני בשלב שאני בונה לעצמי חיים טובים בחוץ".