יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, אסר היום (שלישי) על שידור התכנית "סטנד אפ ניישן", בהשתתפותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשל החשש לתעמולת בחירות אסורה. בעקבות האיסור התעוררה סערה גדולה במערכת הפוליטית ומחוצה לה, כאשר חברי מפלגת הליכוד דרשו לאסור גם את שידורן של תכניות בידור נוספות בהשתתפותם של פוליטיקאים ומועמדים לכנסת.

ענת דוידוב שוחחה הערב עם עו"ד שחר בן מאיר, מגיש העתירה נגד שידור התכנית, בתכניתה ב-103FM. בין השאר הסביר בן מאיר על הסיבות שבגינן החליט להגיש את העתירה, גם אמר כי לדעתו אסור לרשת 13 לשדר את הקטע בהשתתפות נתניהו בפלטפורמה אחרת.

"חוק תעמולת הבחירות קובע שאסור לעשות תעמולת בחירות בשיתוף אמנים ובדרנים", אומר בן מאיר. "השתתפות נתניהו בתוכנית היא בגדר תעמולת בחירות לטענתי, והשופט פוגלמן קיבל את זה למרות שהוא אמר שזה גבולי, מכיוון שהוא מתייחס שם באותה תוכנית, על פי מידע שמסרו לשופט, לעניינים שעל סדר היום ונושא החיסונים והסכמי השלום שנחתמו, שזה בעצמם נושאים שהוא עוסק בהם כחלק מתעמולת הבחירות ולכן הוא הפר את אותו סעיף של אמנים ובדרנים".

בן מאיר הסביר מדוע הוא ממליץ לרשת 13 שלא לשדר את הקטע בהשתתפות נתניהו ביוטיוב, בפייסבוק, או בכל פלטפורמה חברתית אחרת ואמר: "אני מציע לרשת לא להעלות את זה לשום פלטפורמה אחרת כי הם יעשו עבירה פלילית. בבחירות לכנסת ה-21, הגשתי עתירה נוספת שאמרה שבגלל שלא מתקנים את החוק, ביקשתי שיכילו את כל הוראות החוק על הרשתות החברתיות, וכך נקבע". 

גם ליאור שליין, איש הבידור המוערך (גב האומה) ובן זוגה של יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, התייחס לסוגיה בראיון לתכניתם של בן כספית ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM.

שליין הסביר את הבעייתיות שבשידור הקטע בהשתתפותו של נתניהו הערב ואמר: "נתניהו לא הסכים אף פעם לבוא לתוכנית שערכתי בתקופת בחירות, כי אצלנו באמת שאלו שאלות ומתחו ביקורת. התקשורת תפקידה לבקר ולתת ליצור שיושב בבית אינפורמציה. כל מפגש של פוליטיקאי, ודאי בתקופה בחירות, עם אנשים שמציגים לו ביקורת ושואלים אותו שאלות, הוא מפגש מעניין לצופה. הוא גם מעניין, גם רייטינג, גם מבדר וגם לא בעייתי ודאי לא מבחינת בית המשפט. מפגשים אחרים לא עונים על הקריטריונים האלה, עד כדי כך פשוט".

שליין גם התייחס בדבריו לפעמים בהן השתתפות פוליטיקאי בכיר בתכנית אירוח הוא דווקא לגיטימי ומוערך, וציין בכך את תכניות האירוח האמריקאיות: "מבילי קרסון מ-1962 ועד 1992 ועד סאטרדיי נייט לייב".