יו"ר מפלגת תקווה חדשה גדעון סער, התראיין היום (ראשון) ב-103FM בתוכניתם של בן כספית וינון מגל וגינה את דבריו של ח''כ ניצן הורוביץ, שטען כי "יש מקום לחקירת בין הדין הפלילי בהאג נגד מדינת ישראל". סער טען כי "עם אמירות כאלו, מרצ לא תוכל לשבת בממשלה שבראשותי".

בנוסף, סער תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "הוא מעולם לא מימש את האג'נדה הימנית. לא בביטחון, לא בהתיישבות או בריבונות ולא במערכת המשפט. כשאומרים ממשלת ימין על מלא ומדברים על ברית הליכוד והחרדים, שהיא יותר קבלת תכתיבים על ידי נתניהו לכל גחמה של החרדים, זה לא ימין ולא נעליים". הוא הדגיש: "בהנחה שנתניהו יקים ממשלה נוספת שלא תהיה טובה לישראל לדעתי אני אשרת את העם באופוזיציה".

"אני עשיתי את הדבר היחיד שמנהיג ציבור חייב לעשות והוא ללכת עם האמת שלו. במדינת ישראל יש ציבור ענק שהיה כבול קודם באזיקים לנתניהו, ציבור שיש לו השקפת עולם שנמצאת ימינה מהמרכז, אבל הוא ראה וזיהה שנתניהו של היום, בניגוד לעבר, מעדיף את האינטרסים האישיים שלו על טובת המדינה", המשיך ותקף.

לדבריו, רה"מ השליט מן פולחן אישיות של חנופה שהוא רחוק מאוד מהדרך ומהערכים שגדלתי עליהם. "לכן, הדבר היחיד שמנהיג צריך לעשות במצב כזה הוא להתוות דרך על פי האמת שלו לציבור. היום הדבר החשוב ביותר הוא לעשות שינוי במדינת ישראל, ואני מאמין שהשינוי הזה נמצא בהישג יד אם הציבור ייתן לנו כוח", אמר סער.

נתניהו ודרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
נתניהו ודרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

יו"ר תקווה חדשה התייחס לתוצאות הסקרים האחרונים, וציין: "כשיצאתי לדרך, יצאתי לבד. שנים שאלו למה אף אחד לא קם, וכשאני קמתי הייתי לבד ולא היו לי שום מנדטים בכיס. אחריי קמו רבים, ויש עוד רבים אחריי". הוא הדגיש כי "ואתם תופתעו ביום הבחירות, מכיוון שיש ציבור ענק בישראל שרוצה שינוי ומבין שרק מי שנמצא ימינה מהמרכז ולא שמאלה מהמרכז יוכל להביא את השינוי המיוחל, לחבר ולאחד, ולהקים כאן ממשלה יציבה ומתפקדת".

"תוכנית עבודה זה לא להסתכל כל היום על הסקרים, אתם הרי יודעים שאם תקווה חדשה לא הייתה קמה, אז נתניהו היה לוקח את הבחירות האחרונות בהליכה", הוסיף סער, "אני חושש שאם לא נצליח ישראל תהפוך להיות מדינה אחרת. תבינו, רוב הציבור רוצה להחליף את נתניהו, ואני מסוגל לאחד איפה שאחרים לא יוכלו עם תקווה חדשה גדולה. זאת המטרה, והיא בהישג יד".

הוא נשאל על זהות שותפיו העתידיים, והסביר: "אני לא פוסל אף אחד, ובוודאי שאינני פוסל ציבור ענק של קהילת הלהט"ב. אגב, תמיד בכל תפקידי פעלתי למען הקהילה הזו והזכויות שלה. זה שאני לא פוסל אני לא אקבל תכתיבים ממפלגות, צריך להתרגל שיש במדינת ישראל מפלגת מרכז ימין ליברלית". 

לא בורחים מהמערכה

בתוך כך, יו''ר מפלגת מרצ, ח''כ ניצן הורוביץ, התראיין הבוקר בגל''צ והתייחס למצבה הרעוע של מפלגתו במירוץ לכנסת ה-24, כאשר במהלך השבוע הקודם ירדה מרצ אל מתחת לאחוז החסימה וכעת נראה כי האפשרות בה המפלגה לא תיכנס לכנסת, קרובה מתמיד.

"פרישה מהמירוץ מבטאת פחדנות ותבוסתנות. הדרך שלי כמפלגה אידאולוגית היא לא לברוח מהמערכה כשיורדים בסקר אחד, את זה עושות מפלגות שקמו במסיבת עיתונאים לפי חודשיים", אמר הורוביץ שהבהיר כי מרצ תילחם עד הסוף ותנסה לשכנע את הבוחרים להצביע לה.

בנוסף, חבר הכנסת התייחס גם לאמירתו אמש לפיה "היה מקום להחלטה של בית הדין בהאג לחקור את ישראל. המדינה צריכה לשאול את עצמה מה היא עשתה כדי למנוע את זה". הורוביץ טען כי "בעבר כבר היו חקירות כאלו, צריך להפסיק להאשים את כולם באנטישמיות וברדיפת ביבי, מוטב שישראל תעשה מה שנכון עבורה ותחדש את התהליך עם הפלסטינים. כל עוד נמשיך במדיניות הנוכחית, ישראל תיפגע".

בית הדין הבינלאומי בהאג (צילום: רויטרס)
בית הדין הבינלאומי בהאג (צילום: רויטרס)

הורוביץ המשיך ותקף את הממשלה והעומד בראשה נתניהו: "המו''מ קפוא במשך שנים ולא עושים כלום. השטח סביב עזה בוער, גם בשטחים השטח בוער, ואז הולכים ואומרים שבית הדין אנטישמי? זו בעיה של הממשלה, שהיא צריכה לפתור. חבל לחכות לירי טילים והתלקחויות כדי להגיב, צריך לפתור את הבעיה מהשורש".