יו"ר ש"ס אריה דרעי שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM והעריך שראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה זה שירכיב את הממשלה הבאה. "ההערכה שלי די ברורה ומתחזקת מיום ליום - שראש הממשלה הבא יהיה נתניהו עם ממשלה של 61 לפחות. כולל נפתלי בנט. אני מעריך שנגמור ב-63-62", אמר. עם זאת, הוא הדגיש כי נתניהו עשה טעות כאשר החליט לתקוף את סער ואת אלקין. 

"הבחירות הללו", אמר דרעי, "בטח ראיתם את הידיעה שוועדת הבחירות מתכוננת עם הקלפיות עם הצבעה במעטפה כפולה בגלל הקורונה, יהיה כ-15 מנדטים שיצטרכו לספור לאחר הספירה הראשונה כך שקשה לצפות איפה המנדטים יפלו. לפי כל מה שאני רואה ומעריך, אני מתחזק מיום ליום, שזה ייגמר בסוף עם גוש הימין חרדי דתי למעלה מ-60 מנדטים ואני מקווה שנגמור עם הסיפור הזה".

על יו"ר תקווה חדשה אמר: "גדעון סער לא מאמין בעצמו במה שהוא אומר, כולנו בקמפיין. להבדיל מש"ס שהקמפיין שלה לא ראשות ממשלה, לא אישית תבחרו בדרעי אלא תבחרו בדרך, תבחרו בקדוש ברוך הוא, בתורה וביהדות, גם גדעון, נפתלי, יאיר, בקמפיין המרכזי שלהם הוא אחד - אנחנו יכולים להחליף את ביבי נתניהו וכל אחד מנסה להסביר למה הוא המתאים והמסוגל ביותר להחליף את נתניהו ואם לא אין לו מה למכור סחורה סליחה שאני אומר".

"בהתחלה הציבור האמין שבנט יכול להחליף את נתניהו נתן לו 20 ומשהו מנדטים, אח"כ סער ועכשיו לפיד. לכן סער יגיד כמה שהוא צריך וגם בנט תשמעו אמירות, אם 5 דקות ביממה יהיה מצב או תחושה שסער או בנט או לפיד לא יכולים להרכיב ממשלה ולהחליף את ביבי אתם תראו צניחה אדירה במנדטים לכן אני לא מתרגש מאמירות כאלה. שאני אספר כמה ניסיונות בחודשים האחרונים לקבוע ולהיפגש ולשמור על ערוץ כזה או אחר? אז עם כל הכבוד".

הוא הוסיף: "פי וליבי שווים בעניין, מההתחלה אמרתי אנחנו עם נתניהו. אין לי שום דבר אישי חלילה וחס נגד אף אחד, עם כולם עבדתי בידידות ובהערכה, אמרתי שאני אשמח להרכיב ממשלה רחבה תחת נתניהו, אני חושב שנתניהו עשה טעויות בפגיעה בגדעון סער, אולי אפילו באלקין".

דרעי התייחס לאפשרות שסער יציע לו להצטרף לקואליציה בראשותו וענה: "זו שאלה היפותטית כפולה. מבחינתי זו שאלה היפותטית שלא נקבל 61, אני רואה את זה ברור. למה אני צריך לחשוב על דברים תיאורטיים. על גדעון סער, מה לפיד נעלם? שהולך לקבל לפי הערכתי 20 פלוס הוא יהיה גדול הפעם לפיד, אז הוא יוותר לסער? זה הכול וירטואלי, בליל הבחירות תראה איך כל האוויר יתפוצץ ויספרו מנדטים ולפיד כבר היה בסרט עם גנץ, ויתר פעם אחת ולא יוותר הפעם".

"כל הקמפיינים של החבר'ה האלה זה להזיז את נתניהו, כשנתניהו הרי גם סער וגם בנט ברוך השם לא מתכחשים לזה שהם ימניים ושייכים למחנה הלאומי. כשרוב רובו של המחנה הלאומי, 30 וכמה מנדטים של נתניהו, החרדים, סמוטריץ' כולם אומרים רוצים את נתניהו, למעלה מ-50 מנדטים שבאים גדעון או נפתלי שאני לא יודע עם כמה שהם יגמרו ואני לא פוסל את האפשרות שש"ס תגמור עם יותר מנדטים מהם, ויגידו אני רוצה להיות ראש ממשלה נגד כל הציבור הלאומי, הדתי, שרוצה ממשלה לאומית? זה לא נראה לי סביר. זה טוב בשביל קמפיין בחירות, בשביל לשכנע מצביעים מהמרכז ומהשמאל, זה כל הקמפיין. אתם רוצים שגם אני אשחק במשחק הזה? אני לא מוכן".

כשנשאל על האפשרות שיצטרף לקואליציה בראשות נתניהו שבה חברה גם מפלגת רע"מ בראשות ח"כ מנסור עבאס צחק דרעי, ואז ענה: "זו אפשרות שיכולה להיות, אני מאמין שנגיע ל-62-61 בלי זה אבל תמיד טוב שיש עוד אנשים שיתמכו בך בהצבעות ולשלב את המגזר הערבי. כל חיי האמנתי שהאינטרס הגדול ביותר לש מדינת ישראל הוא שיוכלו לשלב את המגזר הערבי. אתה משווה את בל"ד וחד"ש וכל האמירות שלהם לאסלאמיים שמאמינים בבורא עולם אבל רוצים להשתלב? אבל נביא בעזרת השם 62-61 בלעדיהם".

דרעי הסביר מדוע לא השתתף בוועידת המשפיעים של 'חדשות 12' אתמול ותקף: "אני לא סובל מתופעת האישה המוכה, מכים בי ואני לא הולך למקום בו מכים אותי. התקשורת מנהלת קמפיין חזק מאוד, הם הבינו שהמעצור היחידי מלהחליף את נתניהו זה החרדים לכן מכים בחרדים כדי להכות בנתניהו".

"אם הייתי נותן כותרת שאני שוקל לתמוך בלפיד או בסער הייתם רואים איך החרדים הופכים להיות בשר מבשרנו, האנשים הכי טובים. אני לא נוהג ללכת הרבה לתקשורת, עייפתי. אבל, ספציפית נכון שהייתי אמור להיות שם, לגופו של עניין אני מאוד פגוע מערות שאמור להיות ערוץ של כלל הציבור שתפס צד בצורה חד צדדית נגד החרדים במהלך כל החודשים". 

דרעי התייחס לטענה שוועדת החריגים בוטלה בעקבות התחקיר בחדשות 12 וטען: "ועדת החריגים בוטלה, אם תדע את הדיונים שהיו עם היועמ"ש במשך שבועות ארוכים לגבי מה עושים עם הבחירות ואיך שומרים על זכות הבחירות, שום קשר לכתבה. אוי ואבוי לכתבה שעל סמך זה בוטלה ועדת החריגים, כתבה אמיתית צריכה להסתמך על עובדות ועובדות זה מספרים וכשכל המספרים מראים שרוב רובו של הציבור שהגיעו לכאן הוא לא חרדי זה לא משנה להם העובדות הללו".