יו"ר עוצמה יהודית עו"ד איתמר בן גביר הודיע הערב (שבת) כי בכוונתו לדרוש מראש הממשלה בנימין נתניהו להיות השר לביטחון הנגב והגליל בממשלה הבאה. "מה שהולך בנגב ובגליל זה מערב פרוע, מישהו צריך לטפל בזה - וזה אני", אמר בריאיון לחדשות 12. 

"כאשר ראש הממשלה אמר שאני לא אהיה שר, לא הבנתי מה הוא רוצה, כי התכנית המקורית שלי הייתה לבקש את ראשות ועדת חוקה. זה המקצועי שלי, משפטים, בניתי משרד עורכי דין מצליח וזה מה שרציתי. אבל אני נמצא אחרי חודש בו באים אליי חיילים בנגב, ואומרים לי 'אנחנו נכנסים לשטחי אש שלנו' ויש שם אנרכיה מוחלטת. נשים שהולכות לג'וגינג מטרידים אותן. בצפון, לא רק בדרום לוקחים פרוטקשן מבעלי העסקים. ולכן אני אומר כאן לראשונה - אני מתכוון לבקש מנתניהו להיות השר לביטחון הנגב והגליל. צריך להחזיר את הביטחון לנגב ולגליל. מה שהולך שם זה מערב פרוע. מישהו צריך לטפל בזה - וזה אני". 

בן גביר התייחס גם להצעת חוק החסינות שהוא מתכוון לקדם בכנסת הקרובה, לפיה ראש הממשלה והשרים יהיו זכאים לחסינות מהעמדה לדין באופן אוטומטי: "לראש ממשלה ולשרים צריכה להיות חסינות נקודה. אני לא עושה את זה בשביל נתניהו או דרעי, אני עושה את זה בשביל כל שר או ראש ממשלה, כדי שלא יהיו שבויים בידי היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות.  בכל מדינה נורמלית אין דבר כזה. רק בישראל אדם אחד יש לו את כל הכח להחליט מי יהיה ראש ממשלה או שר. את הדבר הזה צריך לעצור".

בן גביר נשאל האם קיימת אפשרות שיישב תחת ראש ממשלה שאינו נתניהו. "נתניהו הוא באמת ליגה אחרת. לא אשב תחת לפיד או סער. בנט, עם כל הכבוד וההערכה, לא יכול להיות ראש ממשלה עם עשרה מנדטים".