ח"כ זאב אלקין (תקווה חדשה), שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והביע את דעתו על יו"ר מפלגת ימינה, נפתלי בנט, לאחר שהשני חתם אמש על מסמך בו הוא מתחייב שלא לשבת בממשלה תחת יאיר לפיד, גם לא ברוטציה. כתנאי לחתימתו, בנט קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לחתום כי לא יקים ממשלה שתסתמך על קולות מפלגת רע''מ. "חשבתי שרואים את איך אדם נשבר תחת לחץ", אמר אלקין.

בנט מגיב ליוזמת נתניהו להגיע לביתו, קרדיט ימינה

הוא הוסיף כי "לבוא לאולפן באופן יזום ולחשוף כזה ממסמך, כנראה מלמד שברגע שלבנט תהיה אפשרות להשלים לנתניהו 61, הוא שם. כל מי שראה אתמול, ראה את זה שהוא בלחץ, חבל, אני רק מקווה שנתניהו, בנט, החרדים וסמוטריץ' לא יגיעו ל-61 כי אחרת זו אותה ממשלה. אנחנו נעשה הכל כדי להפריע להם להקים ממשלה. הרי מי שמתכונן לקואליציה עם בן גביר לא מתכונן לממשלת השינוי כי בן גביר לא יהיה שם".

לטענתו, מה שהוביל את בנט לעשות את המהלך הזה זה בעיקר "הלחץ של הימים האחרונים, וחלק מהקולות שהוא חושב שעוברים לליכוד וטראומה של אי מעבר אחוז החסימה בעבר, יכול להיות שכל זה עשה את שלו. נשאר רק לכל עם ישראל שרוצה שינוי וזה רוב אזרחי המדינה, להגיע לקלפי ולא לאפשר את ה-61 האלה. תחשבו איך תיראה הממשלה הזו, שמפלגות חרדיות יהיה כוח בלתי מוגבל, ושבן גביר מסתיר שהוא הולך להיות שר הממשלה למרות כל ההבטחות של נתניהו. תשאלו את עצמכם אם את הממשלה הזו מדינת ישראל צריכה".

"השאלה זה לא אם החרדים וש"ס יושבים בקואליציה, אלא אם יש להם כוח בלתי מוגבל", אמר אלקין והוסיף: "היום במצב הפוליטי בו נתניהו נמצא, אין לו חופש תמרון ואופציה ללכת למפלגות אחרות, ולכן המפלגות החרדיות מבינות את זה היטב".

בתשובה לשאלה האם מפלגתו תסכים לשבת תחת נתניהו, אמר אלקין בתקיפות כי "אלינו אין לו מה לפנות, לא ניכנס לקואליציה תחת נתניהו. לא יהיו בחירות חמישיות. ברגע שנתניהו לא יוכל להקים ממשלה עם בנט, החרדים, בן גביר וסמוטריץ', אנו נעשה הכל להקים פה ממשלת שינוי, זה אפשרי. אם הוא יגיע ל-61 אתם צודקים, כרגע הוא לא אך הוא יכול. אם אנשים שרוצים שינוי יישארו בבית ולא יבואו להצביע, זה מה שיקרה".

את דבריו סיים באמירה אופטימית עבורם: "השינוי הזה אפשרי, אם נהיה מספיק חזקים אנו נדע לחבר את בנט ולפיד לממשלה משותפת. החתימה של בנט מעבירה אלינו קולות גם הלילה, ראיתי לא מעט אנשים שבעקבות האירוע הזה הבינו שבנט לא מחויב לשינוי לכן הם עוברים אלינו. אנו לא רבים עם כולם, אנו לא נפסלים על ידי אף צד. אנו מחויבים להביא שינוי ולעשות הכל כדי שזה יקרה. אני בטוח שנגיע למספר דו ספרתי, ואתם תראו שנהיה עוד הפתעת הבחירות". 

בימינה הגיבו לדבריו של אלקין: "מפלגת העריקים של גדעון ממשיכה בקמפיין הכפשות גלוי ואנונימי. ישראל לא זקוקה לעוד עסקנות פוליטית של סער, אלא למנהיגות של נפתלי בנט שיזניק את כלכלת ישראל באמצעות הורדה חדה ומיידית של נטל המיסים".

סער הגיב גם הוא בחשבון הטוויטר שלו וטען כי "כמה מטרים לפני קו הסיום קרס בנט היישר לזרועותיו של נתניהו".