מדגמי הבחירות לכנסת ה-24, שפורסמו הלילה (שלישי), הראו כי שתי המפלגות החרדיות, ש''ס ויהדות התורה, שומרות על כוחן עם כ-15 מנדטים. ש''ס, בראשות שר הפנים, ח''כ אריה דרעי, מקבלת 9 מנדטים ומתייצבת כמפלגה השלישית בגודלה בכנסת, בעוד יהדות התורה בראשות ח''כ משה גפני מקבלת 6 מנדטים.

יו"ר יהדות התורה ח''כ גפני אמר באירוע סיום הבחירות, שנערך בבני ברק, כי "היהדות החרדית ניצחה. היהדות החרדית נשמעת לגדולי ישראל ולמרות כל הכוחות שפעלו נגדנו, שמרנו על מספר המצביעים בכל הארץ והמפלגה שחרטה על דגלה להילחם נגדנו מסיימת לפי המדגמים עם 5 מנדטים אי שם בשולי האופוזיציה. שוחחנו אני והשר ליצמן עם ראש הממשלה נתניהו שביקש לברך אותנו ואנחנו נעמוד בתוקף ונדרוש להסדיר מיד בתחילת הקדנציה את נושא בחורי הישיבות, את נושא הגיור, את הגבלת כוחו של בית המשפט העליון ואת תיקצובם של כלל התלמידים שיהיה שווה. לא נהיה בקואליציה שלא תעביר את הדברים הללו".

לאחר היוודע התוצאות אמר דרעי: "אני פונה לראשי מפלגות הימין - בואו נשכח את מערכת הבחירות, נתגבר על כל השיקולים האישיים וכל הפגיעות - העם רוצה ממשלה לאומית-יהודית-מסורתית. אין אפשרות אחרת".

תוך כדי נאומו של דרעי, הקהל הגיב בקריאות "ליברמן למזבלה", אך יו''ר ש''ס התעלם מהקריאות והוסיף כי "זאת מערכת בחירות רביעית אחרי שנתיים מאוד קשות, עם ממשלה שלא צלחה. זו הייתה מערכת בחירות עם הסתה נוראה. סיימתי שיחת טלפון ארוכה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובעזרת השם, סיכמנו שעוד נשוחח הלילה שוב. נראה את נתוני האמת, אנחנו שואפים להקים ממשלה במהירות, שתשמור על הצביון היהודי של מדינת ישראל. אין טעם למשוך את זה אני אומר לחברי וידידי, הרב משה גפני, ליצמן, בנט וסמוטריץ', אין לנו ממשלה אחרת, אין קואלציה אחרת". 

השר יעקב ליצמן: “ההסתה הנוראה נגדנו כשלה ואיווט מבין הערב את מקומו. התמודדנו גם עם אתגרים בתוך הגוש שניסו לנגוס בנו, ואנו בעזרת השם נשמור על כוחנו. נגן בכל דרך על ערכי הדת, נדאג לדיור ונפעל להקמת ממשלת ימין בהקדם”.