הבחירות לכנסת ה-24: לאחר ספירת מרבית הקולות הבוקר (רביעי), מפלגת רע"מ קיבלה חמישה מנדטים ומשנה את התמונה כולה: הליכוד יורדת ל-30 מנדטים, ונראה כי לראש הממשלה בנימין נתניהו אין אפשרות להשיג בשלב זה 61 מנדטים. ברקע קבלת תוצאות האמת התארח השר לשעבר חיים רמון בתוכניתם של בן כספית, ינון מגל וטל שלו ב-103FM, ואמר כי "האיש היחיד כרגע שאולי יכול להיות ראש ממשלה וגם ביבי הבין את זה, זה בנט, אבל גם זה כמעט בלתי אפשרי".

"נתניהו מצטער מאוד שהוא לא הלך על ההסכם עם גנץ ולא ביצע את הרוטציה, בוא נראה מספרים", אמר רמון. "היו לנתניהו 36 מנדטים, יש לו היום 30, במקרה הטוב 32. היה לו בתום הבחירות הקודמות גוש של 58, היום גוש של 52. היום הוא תלוי, אני מדבר על תוצאות אמת של  90%. היום הוא נמצא במצב שכדי להקים קואליציה יש לו שתי בעיות, מפלגה מאוד קיצונית שאף פעם הוא לא רצה להיות חלק ממנה – בן גביר וח"כ מנעם והוא תלוי במנסור עבאס. אלה דברים שהם מסוייטים מבחינתו, אני משוכנע שהיום הוא אומר איך לא שמעתי והתעקשתי על עוד חצי שנה ברוטציה והלכתי לבחירות האלה".

עוד ציין השר לשעבר, כי "גדעון סער וכולם צריכים להבין שאחרי ארבע מערכות בחירות בהן ניסו להעביר את נתניהו ולשלוח אותו הביתה, צריך להתחיל לכבד את מה שהציבור אומר. מה גדעון סער צריך לעשות? להערכתי להתחבר לבנט, להקים מפלגה אחת. אין ביניהם שום הבדלים. לדעתי חברי הכנסת של גדעון סער הם רובם, יש מפלגה של 15 מנדטים. 13 המנדטים האלה זה משמעותי. מפלגת ימין באה לנתניהו ומנסה לראות איך מנהלים את המדינה. כל דבר אחר, הוא כאוס". 

לדבריו, אם לא יחברו לנתניהו, "התסריט של בחירות חמישיות הוא כמעט בלתי נמנע והתוצאות כנראה יהיו אותו דבר גם בעתיד. בואו נשנה באופן חד פעמי את השיטה ונבחר ראש ממשלה באופן ישיר. בואו נעמיד להכרעת העם את מי הוא רוצים כראש ממשלה ורק על זה יתקיימו הבחירות. המנדטים האלה יישארו, אחרת שום דבר לא יקרה, רק הכאוס יישאר". 

נתניהו: "אנחנו בצרה". צילום: ללא קרדיט

על הסיכוי שנפתלי בנט ישב עם אבתיסאם מראענה אמר רמון: "אין אף תסריט הגיוני ולכן כל דבר יכול לקרות. אין ממשלה לביבי עם סמוטריץ' ובן גביר מצד אחד ומנסור עבאס מצד שני. אולי יבינו שזה לא רציני וזה לא רציני, תעשו משהו אחד לטובת הציבור – לשים סוף לטרלול, בואו תשנו את השיטה ב-61 מנדטים. יאיר לפיד אני קורא לך, ביבי אני קורא לך. נבחר ראש ממשלה והוא יוכל להקים קואליציה רחבה מאוד כולל עם כאלה שפסלו אותו כי הכרעת העם תגיד".

על הקמפיין של לפיד אמר: "יאיר לפיד הבין גם בלי להגיד את זה שהוא איננו יכול במצב הפוליטי הקיים להיות ראש ממשלה כי לא בנט ולא גדעון סער יתנו לו להיות ראש ממשלה. ואם הוא היה נכנס לעימות שביבי רצה ומה שהיה טוב לביבי כנראה היה רע ללפיד והתוצאה מבחינת לפיד היא מקסימלית, גם יש לו 18 מנדטים וגם העבודה עם 7 וגם גנץ, כולם עברו. פרט לשבוע האחרון שהוא עשה כמה שטויות התוצאות הן האופטימליות מבחינת לפיד. הוא לא יכול להשיג יותר ולא יכול להיות ראש ממשלה ולכן הוא צריך אולי לעשות את המעשה הבלתי אפשרי - לתת לבנט להיות ראש ממשלה. האיש היחיד כרגע שאולי יכול להיות ראש ממשלה וגם ביבי הבין את זה, זה בנט, אבל גם זה כמעט בלתי אפשרי".