לאחר המדגמים שניבאו 61 מנדטים ואף יותר לגוש תומכי נתניהו יחד עם מפלגת ימינה, בליכוד התעוררו הבוקר (רביעי) לתסריט אחר לחלוטין, לאחר שהתברר כי מפלגת רע"מ צפויה להיכנס לכנסת ה-24. מתמונת הגושים העדכנית עולה כי גוש תומכי נתניהו זוכה ל-52 מנדטים בלבד, בעוד שהגוש הנגדי עומד על 56. ימינה מקבלת 7 מנדטים ורע"מ מחוללת הפתעה עם לא פחות מ-5 מנדטים, כאמור.

הצהרותיהם של בנט וסמוטריץ' על התנגדותם לישיבה בממשלה שבה שותפה רע"מ יקשו מאוד על נתניהו להקים ממשלה. בנוסף, גם בליכוד הביעו מספר חברי כנסת, בהם השר אלי כהן, סגן שר הבריאות יואב קיש וחבר הכנסת שלמה קרעי התנגדות עזה לצירוף רע"מ לממשלה. לכן, התרחיש שבו תוקם ממשלת ימין-חרדים עם ימינה ורע"מ אינו ריאלי.

לנתניהו יש אפשרות לנסות לגייס שני עריקים על מנת להגיע ל-61, אך גם זה, כך נראה, לא תרחיש סביר. מי שהתייחס לכך הבוקר היה מספר 2 במפלגת "תקווה חדשה", זאב אלקין, שהבהיר: "כל מי שחולם על עריקים ולפלג אותנו שישכח מזה, זה לא קיים".

מהעבר השני, גם גוש מתנגדי נתניהו יתקשה להקים ממשלה על רקע התנגדותה של ימינה לשיתוף פעולה עם רע"מ והרשימה המשותפת. באופן דומה, גם תקווה חדשה וישראל ביתנו צפויות להתנגד למהלך כזה. נכון לנתונים שהתקבלו עד שעות הצהריים החיבור של יש עתיד (17), ימינה (7), תקווה חדשה (6), כחול לבן (8) ישראל ביתנו (7), העבודה (7) ומרצ (5) מניב 57 מנדטים בלבד.  

עם זאת, במקרה שבו לגוש המתנגד לנתניהו, יחד עם המפלגות הערביות, יהיו יותר מ-61 מנדטים, נתניהו עשוי לחזות בתרחיש בלהות מבחינתו, שבמסגרתו יחוקק החוק האוסר על נאשם לכהן כראש ממשלה.

במקרה שאף מועמד לא יצליח להרכיב ממשלה והמערכת תישאר במצב כזה במשך 21 יום, יופעלו לחצים על נתניהו ועל ראשי "גוש השינוי" להקים ממשלת אחדות לאומית ולמנוע בחירות חמישיות. בתרחיש זה, בישורת האחרונה יעמדו ראשי המפלגות בפני דילמה: להפר את הבטחתם לא לשבת עם נתניהו ולמנוע הליכה לעוד מערכת בחירות או להוביל את המדינה לעוד בחירות, שגם בהן ספק אם תושג הכרעה.